Jag har haft det stora nöjet att vara inbjuden som gäst på podden "Vi kallar oss möbelsnickare". En svensk podd om framförallt möbelsnickeri men också om allting kring det, verktyg, verkstad osv.

Ämnet var Sliparebackens finsnickeri i allmänhet och synnerhet. Jag pratade bland annat om min resa från student till finsnickare. En resa som till stor del kom vi byggahus. Jag blev medlem för 19 år sedan för att ställa några frågor om en dewalt skruvdragare jag hade köpt. Det har gått några år och ett antal skruvdragare sen dess...

Varmt välkomna in och lyssna!
Länk till avsnittet: https://poddtoppen.se/podcast/16575...wi-jzah70oll7gwwmo_aem_2qviVq--izjvnIqEJGUTBw

Länk till vi kallar oss möbelsnickare:
 
  • Gilla
Mony och 6 till
  • Laddar…
Väldigt hörvärt!!!

//Ronnie
 
  • Älska
Daniel_N
  • Laddar…
Hehe, ”slitage på själen”, den känner jag igen 😆
Väldigt kul att höra den långa historien om snickeriet och din filosofi.
 
  • Älska
  • Gilla
PP2019 och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Hehe, ”slitage på själen”, den känner jag igen 😆
Väldigt kul att höra den långa historien om snickeriet och din filosofi.
Haha, ja just det. Otroligt träffsäkert så jag tog mig friheten att låna lite visdomsord!
 
  • Älska
nanowire
  • Laddar…
Så inspirerande! Jag blir himla sugen på att lära mig snickra möbler. Vid en snabb googling så var det inte många kurser här i Skåne. Skulle man kunna ta en lärlingplats någonstans tror ni? Helt utan lön förstås :)
 
  • Älska
Daniel_N
  • Laddar…
Mony Mony skrev:
Så inspirerande! Jag blir himla sugen på att lära mig snickra möbler. Vid en snabb googling så var det inte många kurser här i Skåne. Skulle man kunna ta en lärlingplats någonstans tror ni? Helt utan lön förstås :)
Daniel på Sliparebacken har haft ett antal seminarier och kurser i olika moment. Fräsning, fönstertillverkning, tvingar, etc. Prenumerera på deras Facebook-sida så ser du vad som dyker upp.
Finns också kurser i Ystad https://www.snickerikurs.se/
 
  • Älska
Daniel_N
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.