Ursäkta Mattias att jag lånar din rubrik men jag tänkte på en sak...

Flera studieförbund anordnar ju studiecirklar bara man är tillräckligt många (brukar ju oftast krävas 6-8 pers som minst).

Jag själv är sugen på att gå en grundkurs i möbelsnickeri men eftersom de inte erbjuder någon i Uppsala och jag tycker det är för knöligt att ta mig till Sthlm eller Arboga där det finns så tänkte jag helt enkelt slänga ut en blänkare här. I Uppsala finns det nämligen en gymnasieutbildning till möbelsnickare med lokaler och utrustning där det borde kunna gå att få kvällstid.

Så - hur många mer än mig är intresserade av att gå på kurs?
Om Ni skickar till mig lovar jag att ta vidare kontakt och undersöka möjligheterna.

Mvh
Almen
 
Jag är intresserad! Trevligt initiativ! :)
 
Låna på du. Bra initiativ.

Vad krävs för att få ordna en kurs? Lärare och kursprogram?
 
Mattias>> Tack för det.

Det som brukar krävas är faktiskt bara 6-8 pers och sedan brukar de olika stuideförbunden ordna det. Men det underlättar ju om man har en idé på lokal (vilket jag har) lärare (borde inte vara så svårt att få fram) och någon form av ide´vad man vill lära sig.

Injonil>> Du kan väl PM:a mig Dina kontaktuppgifter?

Mvh
/A.
 
Hade du tänkt dig en kväll i veckan eller typ en weekend?
 
Den kursen jag gick hölls fre-sön vilket jag tyckte fungerde optimalt med tanke på att det är lättare att planera en långhelg än 6-8 vardagskvällar. Sen kan ställtiden och städtid ta värdefull tid. Så går det ordna så sikta på helg.
 
Jag hade sett en helg i veckan framför mig, men det beror ju på vad övriga vill?

För mig är det möjligtvis lättare med en helgkurs efter att ha konfererta med min bättre hälft. ;-)
Häls
/A
 
Jag är också mycket intresserad av en sådan kurs då jag kanske kan lippa åka till Lerum....
 
Hej

Väcker denna igen.

Finns det något som detta nära Uppsala?

Hitta en kvälskurs i upplands väsby, någon som gått den?

Tack på förhand
/Peter
 
Jag skulle också vara intresserad av en sådan kurs.

Har annars tänkt ta kvällskursen i Upplands Väsby under våren.

//Andreas
 
Jag har anmält mig till tisdags kvällskursen som startar i mars. Ses kanske då.
 
SwePeter SwePeter skrev:
Jag har anmält mig till tisdags kvällskursen som startar i mars. Ses kanske då.
Anmälde mig precis till den jag med.
 
Kul! Ses då =) Skall man bara se vilket projekt man vill göra!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.