Bad snickare bygga ett pumphus till poolen. Frågar nu expertisen här på forumet. Tycker ni inte det saknas något? Ska man inte ha plåtar över vindskivorna? På framsidan har han satt en vattbräda(?), men jag tycker inte det ser snyggt ut. Hur skulle ni gjort? Tacksam för synpunkter. I värsta hand så får jag fixa till det själv.

Takutsprång på pumphus utan plåtar på vindskivorna och synlig vattbräda fram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har han fått betalt?
 
Det där kommer inte att funka. Jag hade gärna sett pappen övervikt, vinskivan sänt samt en plåt. Ser heltetigt ut. Är det verkligen en snickare som gjort det där?
 
Vad är det som sitter vid takfoten? En trekantlist?
 
Oj. Fascinerande faktiskt.
 
  • Gilla
Kretikos
  • Laddar…
Hur hade du specat uppdraget?
 
Vid takfoten sitter en trekantslist. På framsidan ligger en impregnerad fyrkantslist 4x4 cm.
 
Kane skrev:
Hur hade du specat uppdraget?
Tyvärr lite löst. Jag sa att jag ville ha ett pumphus is stil med grannens garage. Dock har han ju plåtar :D
 
Robert63 skrev:
Det där kommer inte att funka. Jag hade gärna sett pappen övervikt, vinskivan sänt samt en plåt. Ser heltetigt ut. Är det verkligen en snickare som gjort det där?
Tycker också att det bör vara plåtar på sidorna och att takpappen övervikt. Dock undrar jag hur man gör med framsidan, verkar svår att fästa plåt där. Ska det ligga en plåt över takpappen på framsidan?
 
Takfotsplåt under pappen längst ner skulle bli bra.
 
  • Gilla
Arkstedt och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 skrev:
Takfotsplåt under pappen längst ner skulle bli bra.
Fast utan listen.
 
  • Gilla
Arkstedt och 1 till
  • Laddar…
Han kanske vill få bygga ett nytt pumphus till dig igen om några år, när det där ruttnat och du glömt bort hur dålig och slarvig han var?
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Mikael_L
Var ska vatten, kondens och allmänt skräp och bös kunna rinna ut när det sitter en läkt kloss mot pappen? :x
 
Jonatan79 skrev:
Takfotsplåt under pappen längst ner skulle bli bra.
Exakt det var ju det jag fiskade efter :). Jag visste att jag kunde lita på forumet.Tack alla för hjälpen.
 
Hur fick du tag i den "snickaren"? Kan vara intressant att veta så man slipper göra samma misstag själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.