En stor och välrenommerad entreprenör renoverar min tvättstuga, totalentreprenad till fastpris. När de skulle montera nytt golvspån (pga golvvärme) drog de en skruv genom intilliggande badrumsgolv, genom plastmattan inne i duschen. De har satt silikon tillfälligt och planerat in en lokal lagning av fackman där. Badrummet är från 2019, våtrumsintyg finns (annan entreprenör).

Riskerar jag något i framtiden (garanti på tätskikt, nekad ersättning från försäkringsbolag vid skada) om jag låter dem göra en lokal reparation i duschgolv? För mig låter det helt orimligt att kräva att de river ut och byter hela plastmattan (blir ju i praktiken ett nytt badrum) men vill inte missa något här.

Tack!
 
Skär man upp och svetsar i en ny bit så ska det inte vara några problem. Mattan svetsas ju i skarvar och hörn när man lägger in den.


Men hur lyckas man dra en skruv så den kommer ut genom golvet i intilliggande rum??
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Skär man upp och svetsar i en ny bit så ska det inte vara några problem. Mattan svetsas ju i skarvar och hörn när man lägger in den.
Det har du ju rätt i ja, bra. Och inga regler mot lokala reparationer i dusch då som kan få försäkringsbolag att krångla?
useless useless skrev:
Men hur lyckas man dra en skruv så den kommer ut genom golvet i intilliggande rum??
De satte extra reglar när de bytte golvspån i tvättstugan (pga att vi la in golvvärme), gissar att de drog en skruv på skrå genom regeln i kanten på duschgolvet. Jädra otur, eller nåt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.