Funderar på att rusta och inreda vårat gamla brygghus till boende. Är det någon som har bra erfarenheter av någon snickare i Västeråstrakten? Det är väldigt mycket jobb och vi vill gärna att dom ska hålla hela vägen.
 
Erfarenheter har vi massor, hör av dig med ett PM med dina frågor.
 
Ett PM, inte det lättaste!
Ska försöka speca vad jag vill ha gjort.
Enligt mina tankar så är det i första hand snickare jag behöver. Taket ska tas av, riktas och så ska det på vattenbeständig masonite och råplan innan det befintliga tegeltaket läggs på igen. Taket ska isoleras inifrån. Avvattningssystem och vindskivor behövs nya.

Befintlig fasad skall kasseras och ny ska på samtidigt som man isolerarar. Börjar man utifrån så finns möjlighet att bereda för en ganska välisolerad vägg.(El)
Invändigt vill jag ha väggarna klädda med gips och ev innerväggar uppsatta.

Golv är en historia för sig. Som det är nu står huset på grundmur men delar av golvet på nedre plan är i gammal betong. Som det ser ut nu så finns ingen möjlighet att regla upp golvbjälklag och göra krypgrund/trossbotten, alltså behövs en snickare med lite erfarenhet och fantasi. Vill gärna att golvspånet ska vara på plats och om det går med lite isolering.

Fönster, dörrar och trapp ska monteras. Skorstenen ska renoveras för två eldstäder.

I princip ska huset vara färdigt för att tapetseras, lägga golv, dra vatten/avlopp. Jag vet att vissa moment som vi tänkt göra själva kommer att integreras med snickarens arbete så det är bra om man kan ha en diskussion under arbetets gång samtidigt som vi gärna är behjälpliga i den mån vi kan och har tid.

Nu har du en liten överblick av vad för slags arbete som ska utföras så nu är jag spänd på om du har någon du kan rekommendera
 
Jag vet vilken jag inte skulle rekommendera. Har ni hittat någon ännu?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.