Hej, fick mina aluminiumfönster från SP monterade av snickare. Tänkte påminna dem om att INTE montera markisarmarna i karmen som de var innan men tänkte då, nej vem fan är så jävla korkad. Sagt o gjort så gör de ändå detta. Var på om detta men de tog kontakt med Beijer som tog kontakt med SP som sa att de är ingen fara men garantin rök. Den tog snickarna över och jag accepterade de. Men nu någon månad senare så kikar vi på ny panel och fina foder runt om och då vill vi ju ha armarna i fodret. Vilket lämnar två hål. Hur säkert känns de att fylla hålet med silikon? De är dessutom omöjligt att måla brädorna som de fick kapa ur för fästena då fästena är ivägen så jag var obehandlat virke där och dessutom lör de samlas vatten runt armens fäste. Riktigt jävla uselt gjort är de iaf och sista gången jag anlitar snickare till något. Mest sur är jag på mig själv som någonstans accepterade felet och inte stod på mig men bör Beijer och SP säger att de inge är någon fara så har man svårt att skälla men för mig är de principen med att karmen ska vara orörd och i nyskick.
 
  • Gilla
Kallebo
  • Laddar…
S
Men om du ändå ska byta foder så är det väl ändå bäst att montera ner markisen och leva med de små hålen i karmen.
Lägg hålen i läromappen att vara tydlig när du beställer andra jobb.
Snickarna kunde så klart ha frågar om markisen skulle tillbaka på samma sätt men det är ju ändå inte ologiskt att montera tillbaka som det redan suttit.
 
SP har ett suveränt enkelt system för alubeklädnaden. Det är bara att prata med SP, beställ ny alu och montera nya fräscha profiler istället för de gamla skruvade.
Jag skulle tro att de för en mindre peng skickar en servicekillen som gör det åt dig.
 
Freddex skrev:
SP har ett suveränt enkelt system för alubeklädnaden. Det är bara att prata med SP, beställ ny alu och montera nya fräscha profiler istället för de gamla skruvade.
Jag skulle tro att de för en mindre peng skickar en servicekillen som gör det åt dig.
Men vafasiken säger du? Är detta något du vet med all säkerhet? Konstigt att ingen nämnt detta i ärendet innan.
 
Såhär
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här ser de ut. Sitter fast med ett clips monterat i själva karmen. Servicekillen hade lite specialbrytgrejer men borde gå att göra själv med lite försiktighet.
Ring och hör, deras servicepersonal på fältet är bland det bästa jag träffat på.
De på bilderna hör till Balans fönster, men bytet som gjordes här var på en fönsterdörr och allt var fäst enligt samms princip.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.