Hej!

En köksförsäljare från en av de större kedjorna, var och gjorde klart köksfläktarna och i samband med det så repade de handtagen till kylskåpet. Vi upptäckte det samma kväll och ringde dagen efter. Då menade dem att de inte gjort något utan det var vi. Ord står mot ord menar han.

Vi har ingen faktura heller som vi kan hålla inne pengar för.

Vad kan man göra?
 
Tråkigt läge.

Vad har ni för bevis? Inga alls skulle jag tro. Det är ju inte många som fotograferar hela sitt hem när de lämnar det för att sedan göra detsamma när dom kommer hem. Vore det dock någon lite gnutta heder i er snickare så hade han stått för vad han har gjort och ersatt ett nytt handtag.

Tror tyvärr att det bara är att gilla läget och bekosta ett nytt handtag om ni inte kan stå ut med skadan.

Inte för att det spelar någon roll men hur mycket har snickaren kostat er? Jag menar att om ni har lagt ut 50.000 kr i arbetskostnad så kanske han är mer villig att betala handtaget via goodwill-kontot än om han bara har gjort ett snabbjobb för en femhundring...
 
Det enda beviset vi har är att min systers sambo var här dagen innan i köket och då såg han inget. Vilket man hade gjort om den funnits där.

Det syns väldigt tydligt.

Det bar kökstillverkaren som var här och kök och badrum har kostat lite över 300000kr var i material från dem.

Känns lite så att de borde ta det på sig.
Vi har även fått vänta över fem månader på att de skulle fixa fläktarna då rören aldrig har passat förän nu.
 
Jag hade kontaktat firman och krävt att få åtgärdat skadan, samt kontaktat en lokaltidning samtidigt - det gör nog susen då ingen vill ha dålig reklam. Skriv gärna ut firmans namn här på forumet så kanske det löser sig den vägen också....
 
Vilket scoop; "Hantverkare repade kylskåpshandtag" ;D
 
Vilket scoop; "Hantverkare repade kylskåpshandtag" ;D
Jag tror du överskattar lokalpressens krav på nyheter. När Ronald Reagan blev skjuten så var det bara en notis på tre rader, medan framsidenyheten var "Lilla Karin bakar kakor på lekis". Ett repat kylskåpshandtag måste ju vara värt en hel artikelserie...
 
snobbe_78 skrev:
Det enda beviset vi har är att min systers sambo var här dagen innan i köket och då såg han inget. Vilket man hade gjort om den funnits där.

Det syns väldigt tydligt.

Det bar kökstillverkaren som var här och kök och badrum har kostat lite över 300000kr var i material från dem.

Känns lite så att de borde ta det på sig.
Vi har även fått vänta över fem månader på att de skulle fixa fläktarna då rören aldrig har passat förän nu.
Och din systers sambo skulle berätta ifall han råkat repa kylskåpet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.