Standard-kök eller Snickare-kök
Vi står inför att installera ett nytt kök, dock har vi ännu inte valt tillverkare - men jag har läst in mig på många tidigare forum här på Byggahus.se. Vad som verkar vara väldigt lockande är ett s.k. "snickare-kök. Men från inläggen i dessa forum har jag förstått att de som gått på snickare-kök oftast har "unika" eller äldre hus - vårt eget är ett väldigt mycket standard-kedje-hus som byggdes i stora antal på 1970-talet.
Så baserat på detta så blir det nog ett vanligt pre-fabricerat kök (HTH är i fokus just nu), om inte ni som förespråkare av snickare-kök övertygar mig om motsatsen.
Jag är väldigt intresserad av att höra er åsikt.
 
Vad är snickare-kök?
 
Krilleman
KnockOnWood skrev:
Vad är snickare-kök?
Det undrar jag med!?
 
KnockOnWood skrev:
Vad är snickare-kök?
Antar att man istället för div spånskivor, trä osv använder planhyvlade snickare?
 
Kanske ett skåp fullt med Snickers :)
Snickers.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Eller är det möjligen shaker-kök som avses?
http://www.byggahus.se/kok/12-kok-shakerstil
 
  • Gilla
hantverkare1
  • Laddar…
j.f.s
Det är ju inte ens fredag och så här mycket OT? Jag gissar på (och känner mig säker på att ni också tror det) att det är platsbyggt kök av snickare som avses.
 
j.f.s skrev:
Det är ju inte ens fredag och så här mycket OT?...
Jag har för mig att tramsperioden sträcker sig från fredag kväll till söndag kväll.
Står inte det till och med i forumreglerna :)

Men OK, vi får väl avvakta tills läraren kommer tillbaka från lärarrummet ;)
 
  • Gilla
j.f.s
  • Laddar…
Sorry, läste det som att snickarna vill ha en plats i köket, tyckte det var märkligt, och vem är denne OT alla skriver om, hittar inte profilen.....
Platsbyggt eller Shakerkök vet jag vad det är, det vet min sambo också, min plånbok också, så det blev inget! Kök, javisst men inget "fin" utan ett "fulkök" blev det..... nästan gratis, eller inte ens i närheten...... Mjoe, för att vara allvarlig, varför inte ett platsbyggt i ett nytt hus? Fungerar om man bara hittar rätt stil för vad man vill ha.... Tips! Kolla med en duktig snickare hur mycket han/hon vill ha för att göra om tex. IKEA stommar till ett shakerkök, det blir snyggt så det heter duga, och kostar inga 400 000 - 600 000, tar förvisso minst 4 veckor att göra ett kök till shakerstil.
 
  • Gilla
Docendo Discimus
  • Laddar…
Pagno skrev:
...och vem är denne OT alla skriver om, hittar inte profilen...
Jag förutsätter att du inte skojar.
OT = Off Topic = utanför ämnet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Off_topic
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Har Docendo Discimus emigrerat?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.