Jag funderar på detta snickarbältet till när jag ska vara med och bygga hus nästa år.
Svart och gult DeWalt snickarbälte med flera fack och hållare, modell DWST1-75552.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tror ni att den funkar? Någon som har erfarenhet av denna?
 
Funkar gör det säkert :)

Har ingen egen erfarenhet av just det bältet. Jag har ett SNIKKI 9333 som jag är helnöjd med.
Det har en ficka mer än dewalten och jag tycker det ändå är i minsta laget ibland, eftersom man gärna vill ha spik och skruv i olika dimensioner med sig :).

På bilderna ser det också ut som att Dewaltbältet har någon form av verktygshållare i ena fickan? Jag tror det är risk att spik och skruv fastnar i det när man ska plocka ner och upp.


Men viktigare än ett snickarbälte är bra arbetsbyxor med knäskydd ;).
verktygsbalte-snikki-9333.jpg
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Ser inte ut som ett bra bälte.
Jag använder själv snikki9336 på jobbet men det är ganska dyrt.
Senaste köptes in för 10-15år sen och är som nytt fortfarande.
Tyvärr måste jag av någon konstig anledning utöka midjemåttet på detta bälte varje år det är lite konstigt
 
  • Gilla
Sotiris Tokos och 3 till
  • Laddar…
P
Bältet funkar nog bra, se till att du har hängslen till för det blir grymt tungt när allt är på plats.. av egen erfarenhet så vet jag hur det är att tappa byxorna uppe på taknocken på stegen :oops:
 
  • Gilla
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Funkar gör det säkert :)

Har ingen egen erfarenhet av just det bältet. Jag har ett SNIKKI 9333 som jag är helnöjd med.
Det har en ficka mer än dewalten och jag tycker det ändå är i minsta laget ibland, eftersom man gärna vill ha spik och skruv i olika dimensioner med sig :).

På bilderna ser det också ut som att Dewaltbältet har någon form av verktygshållare i ena fickan? Jag tror det är risk att spik och skruv fastnar i det när man ska plocka ner och upp.


Men viktigare än ett snickarbälte är bra arbetsbyxor med knäskydd ;).
[bild]
Bra åsikter om antalet fickor och hantering med stötande saker.
Byxor har jag som jag är nöjd med. Knäskydd är gott att ha även för en fritidssnickare som mig.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jag gillar att Dewalt bältet har hållare för skruvdragare. Jag får kanske vänja mig med hammarhanken i ryggen. Vad säger ni om placering av hammarhanken? Fristads mfl har dom i skinn. Jag har i tyg på byxorna och tycker den fastnar hela tiden. Är inte plast eller järnhank bättre?
 
FreQa FreQa skrev:
Bra åsikter om antalet fickor och hantering med stötande saker.
Byxor har jag som jag är nöjd med. Knäskydd är gott att ha även för en fritidssnickare som mig.
Skulle direkt köpa ett par i nylon med hängslen, snickers har/hade en variant som var poppis hos snickarna förut.

Sen finns det en snickarväst från snickers som också kan vara intressant. Tyckte att den verkade vara praktisk fast än den hade mindre antal fickor

Sen det där med knäskydd ska man inte tumma på, själv fick jag hårdhud på knäna med innåtväxande hår och svullnad som följd av att jag sket i Dom!
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Nä, att skita i byxorna ska man undvika. :crysmile:
 
  • Gilla
Lutte
  • Laddar…
Duger detta bältet kanske då den har mjuka öppningar och kan kompletteras med skruvdragarhållare?
 
  • Gilla
Kinell89 och 1 till
  • Laddar…
H
FreQa FreQa skrev:
Jag funderar på detta snickarbältet till när jag ska vara med och bygga hus nästa år.
[bild]
Tror ni att den funkar? Någon som har erfarenhet av denna?
väst eller snickarbälte med hängslen. aldrig bara bälte
 
Ja har både Dewalt bältet och ett Snikki 1832, Snikki är ju en klass för sig, men Dewalt bältet är helt ok, framförallt för den pengen, använder de mest när ja ska skruva mycket, ex trall
Självklart hängslen !
 
L Lutte skrev:
Skulle direkt köpa ett par i nylon med hängslen, snickers har/hade en variant som var poppis hos snickarna förut.

Sen finns det en snickarväst från snickers som också kan vara intressant. Tyckte att den verkade vara praktisk fast än den hade mindre antal fickor

Sen det där med knäskydd ska man inte tumma på, själv fick jag hårdhud på knäna med innåtväxande hår och svullnad som följd av att jag sket i Dom!
Inte nylon i byxorna! Bomull ska det vara. Nylon smälterfast i huden om man råkar få eld på dem...
 
H
iwe iwe skrev:
Är inte det här bra?

[länk]
funkar en stund men blir tungt i längden
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.