Hej!
Sliter mitt hår över en snett installerad garderob. Hoppas bilderna är tydliga men det är alltså så att det inte är rak linje från garderobsväggen upp i taket utan det lutar liksom inåt. Nischen ska innehålla hyllplan så ingen kommer att granska alltför noga, & jag orkar inte flytta hela garderobskrället... någon som har en idé om hur man kan dölja det värsta...? Ska tilläggas att originaltaklisterna från tidigt 1900-tal inte riktigt tål flytt...
 
  • Snett monterad garderob mot en vit vägg med lutning inåt upp mot taklisterna, synliga rör och skador.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bristande passning mellan tak och garderob med synliga sprickor och lutande linje i hörnet av ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Elsladden ska bort, ska tilläggas .
 
Om jag förstått det rätt så vill du ha garderobssidan ut i samma nivå som taklisten? Jag skulle nog limma dit en gipsskiva och sedan spackla ut i nivå med taklisten.
 
H
C CGR skrev:
Hej!
Sliter mitt hår över en snett installerad garderob. Hoppas bilderna är tydliga men det är alltså så att det inte är rak linje från garderobsväggen upp i taket utan det lutar liksom inåt. Nischen ska innehålla hyllplan så ingen kommer att granska alltför noga, & jag orkar inte flytta hela garderobskrället... någon som har en idé om hur man kan dölja det värsta...? Ska tilläggas att originaltaklisterna från tidigt 1900-tal inte riktigt tål flytt...
garderoben är väl senare 1900-tal. hade det varit tidigare hade taklisten gjorts snyggare.

låt det vara eller fixa med någon skiva ex gips som ovan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.