Nu är skåpen på plats, om ca en vecka kommer bänkskivan och sen återstår bara kaklet.
Så här ser det ut nu:
DSCN1543.jpg
 
Fint! Fyll på med lite info; vad är det för kök, vitvaror, rumstyp, osv?!
 
Vi köpte en trea som har haft samma ägare i 56 år. Ett ganska litet ofräscht orginalkök (klassisk HSB-modell) med ett gammalt trasigt kylskåp som skafferi (luktade skunk). En långsida med spis, vask, kyl och en mindre sida med städskåp och arbetsbänk. Liten matplats i köket. Golven bestod av linoleum, spånskiva och plastmatta. Bara att sätta kofoten i allt så man kom ner till betong/puts.

Vi har beställt ett "Nordic ek" från Invita med svart granit Nero Africa.

De rostria vitvarorna är:
Husqvarna QT4619RFX (2 m kyl/frys med automatisk avfrostning)
Siemens SL65T371EU helintegrerad diskmaskin.
Siemens EH76P501E induktionshäll.
Siemens HB560550S varmluftsugn med utdragbara skenor.
Siemens LI46630SD utdragbar fläkt (720m3/h).

Golvet är Alloc commercial stone creme och kaklet är trendstone beige mosaico från Höganäs.
 
Lite fler bilder:
DSCN1547.jpg
DSCN1546.jpg
En sak till som återstår, dörröppningen ska kläs in med ett fyrkantigt valv. Väntar med att ta bort plasten från kylen tills allt är klart.
 
Det hade varit trevligt med lite kritik/synpunkter.
 
ankan35 skrev:
Det hade varit trevligt med lite kritik/synpunkter.
Av det du visat kan jag bara klaga på en sak.. handtags valet.. men smaken är ju som baken :)
Annars e det väldigt elegant och smakfullt.. skulle gärna laga mat i det köket
 
extremt snyggt med täckskivan i rostfritt på sidan, kommer nog att låna den idén.
 
T
Till skillnad från Miicke så tyckte jag att handtagen passade väldigt bra till just dom här luckorna. Trött på de stora handtagen som ska täcka hela luckan.
 
Tack för synpunkter! Ja, den rostfria täckskivan blev väldigt bra och den löste problemet med att hällen står så nära skåpet. Det är nu 60 cm mellan häll och vask vilket är för lite (skulle varit 70), men bänkskivan är utdragen till 70 cm djup så det kompenserar lite.
Ang handtagen så är det så att min man och jag har rätt olika smak, han valde dem, jag tycker att de är helt ok och jag fick då välja Mora Inxx blandare i badrummet som han egentligen inte tyckte om. Kompromisser :)
 
Nu är bänkskivan på plats så om några dagar kan vi börja laga mat igen:

DSCN1585.jpg
 
Vart köpte ni vitvarorna och, om ni vill svara, hur blev priset?
 
var köper man sådan rostfri täckskiva och vad kostar en sådan?
 
Vi har köpt allt genom Invita så därför vet vi inte riktigt var vitvarorna gick på, samma sak med täckskivan, det är de som har beställt den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.