Hej på er!

Står i färd med att göra affär på ett större hus (7 rok) än det vi har nu (5 rok) då familjen växer. Sitter med kalkylen och har nu kommit till badrummen,

I det "nya" huset som är byggt 1977 finns två badrum. Båda är i orginal och behöver renoveras. Det ena tänkte vi göra riktigt fint med kakel, klinker, golvvärme, handdukstork, nya vitvaror (toa, tvättställ, dusch) - ja, ni vet... Men, i det andra är "vitavarorna" fortfarande fräscha varför vi tänker göra en snålrenovering och bara byta ut ytskiktet dvs plastmattorna som är på golv och vägg med nya. Det badrummet är ca 7 kvm stort och innehåller badkar, toalett, dubbla handfat samt bidé (som går fetbort...). Rummet har ett fönster och en dörr.

Vad kan jag räkna med att det går på om jag låter en hantverkare fixa detta? Är det någon som vet? ::)

För det första badrummet som är ca 5 kvm har jag satt en budget på ca 40 papp. Då tänkte jag leja kakelsättningen och slutmontering av el och göra resten själv. Är jag ute och cyklar eller stämmer det mellan tummen o pekfingret?

Vet att det är ganska knapphändigt beskrivet för att ge en exakt prisbild - det finns många val och beroenden naturligtvis, men jag är bara ute efter en fingervisning.

//Aine
 
Min första reaktion, varför ta bort bidén???.

Vi kommer att sätta in två stycken i nya huset, där vi bor nu saknar jag dessa tingestar enormt! Först och främst är de oumbärliga för intimhygien, gäller kanske främst kvinnor, men jag måste säga att det måste vara trevligt även för män att kunna tvätta sig då man suttit på WC...

Man kan även bekvämt tvätta fötterna i den, och för att inte tala om hur praktiskt det är för småbarn att leka/tvätta händerna där!

Ja, detta var inte svar på din fråga, men detta var min reflektion!  ;)  :)
 
PRisbild på att få kakel o klinkers satt ligger på ca ca 1000 kr kvm då ingår tätskikt samt en standard kakel klinker.. I vårat badrum på ca 8 kvm skulle det bli ca 35000 kr bara för det.. p´Porslinet kan du räkna 10 000 och uppåt beroende på vad du väljer ( hörna, vanligt kar bubbel eller inte )...
 
Jag gjorde allt mitt själv och landade på ca 30 000 kr. Då har jag inte lyxat till det så extremt som man kan göra.
Dina 40 000 kr kommer du tyvärr inte långt med om du skall leja bort kakelsättningen.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.