har en snabb fråga, sitter å knoppar i hop ett ikea kök på deras hemsidan, har har 3st problem,

1 alla deras täcksidor är ju bara 217cm de kommer jag inte långt på behöver i alla fall ha 2400minst, men kan inte hitta de, hur har ni löst de ni som har ikea kök? vet ni hur tjock den är?

2. sen så över kyl och frys ska de vara vent men kan inte hitta de på ikea, så jag kan inte få till alla mått bra. hur löst ni de?
 
1) vad ska du göra med täcksidan? Normalt sett så sätter man det bara på sidan av skåpet och har en fotlist under skåpet.
 
13th Marine skrev:
1) vad ska du göra med täcksidan? Normalt sett så sätter man det bara på sidan av skåpet och har en fotlist under skåpet.
täcksidan ska sitta, på ett vanligt bänkskåp, å in till den så kyl och frys vara, så jag vill ha en täcksidan som går hela väggen, då den ska vara en valnöt. och väggskåpen är upp till tak,
 
Ska du köra med IKEAs saker får du nog tyvärr nöja dig med en täcksida på skåpsidan och sedan fotlist under skåpet.
 
13th Marine skrev:
Ska du köra med IKEAs saker får du nog tyvärr nöja dig med en täcksida på skåpsidan och sedan fotlist under skåpet.

tycker de är rikigt konstigt, jag jobbar sj på Vedum kök och där har vi alla möjliga storlekar, 2800mm är inte ovanligt,

får köpa alla valnöts detaljer på jobbet i stället, om jag inte kommer på någon lösning,


men min andra frågor någon som vet?
 
1: Ikeas högskåp är 233cm. Täcksida 217cm + sockel 16cm = 233cm

2: En lösning är att köpa ett galler avsett för ändamålet (tror Ikea har det), antingen av modellen som man kapar av på höjden eller nån modell som man fäller in i en passbit.

Av nyfikenhet: Varför inte ett Vedumkök?
 
3ple skrev:
1: Ikeas högskåp är 233cm. Täcksida 217cm + sockel 16cm = 233cm

2: En lösning är att köpa ett galler avsett för ändamålet (tror Ikea har det), antingen av modellen som man kapar av på höjden eller nån modell som man fäller in i en passbit.

Av nyfikenhet: Varför inte ett Vedumkök?

som alla andra pengar:) hade jag haft pengar så hade jag köpt dom, har hört väldigt spridda skurar om ikea, så ska åka å kolla på de å se hur deras luckor osv känns, såg nu att deras täcksidor bara är 13-14mm tjocka:( kommer se väldigt tunt ut. dom på jobbet är 16mm
 
Köpa köket från Ikea och täcksidor från annan valfri leverantör?
 
vojma skrev:
Köpa köket från Ikea och täcksidor från annan valfri leverantör?[/QUOTE

japp köper allt sånt från jobbet:)
 
Ikeas överskåp för kyl/frys har en luftspalt längst bak. Så man ventilerar bakom överskåpet upp mot taket. Blir ju dock inte så bra ventilation om du ska ha skåpen ända upp i taket.
 
pyro skrev:
Ikeas överskåp för kyl/frys har en luftspalt längst bak. Så man ventilerar bakom överskåpet upp mot taket. Blir ju dock inte så bra ventilation om du ska ha skåpen ända upp i taket.
ne men har läst en de och kom på en bra ide, kommer köpa dom som är 35cm över kyl och frys, sen ta en passbit och sätta och den blir 230mm lång och 1200mm lång

och sen fräsa ur den och sätta en lång ventialation galler som är 100X1000mm så de blir en rejäl ventilation,


de är min tanke vad tror ni om den? eller har ni någon snygg lösing?
 
Jag beställde sidor för kyl samt köksö från lokal snickare, fick inte ihop det snyggt annars... Vi har faktum högglans, snickaren lackade vitt samt två lager lack, ingen har sett skillnad... Inte speciellt dyrt heller för att få allt som jag ville...
 
kysan skrev:
Jag beställde sidor för kyl samt köksö från lokal snickare, fick inte ihop det snyggt annars... Vi har faktum högglans, snickaren lackade vitt samt två lager lack, ingen har sett skillnad... Inte speciellt dyrt heller för att få allt som jag ville...

De är ju kalas att jag byter tjänst på jobbet efter semestern till sprut box:) då kan ja lacka de sj:) tack för tipsen
 
Var ner på ikea idag, å de blir inte ikea, allt känns så B, luckorna tex finns inte i vitt, utan då rek dom en helt annan lucka, å inte ens denvar vit. alla dekorsidor är ser så tunna ut.


ne de blir ett Vedums kök i stället, kosta vad de vill men snyggare tror ja inte de kan bli.
 
Det låter ju helt snurrigt att ni inte har bättre personalpriser..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.