Då var det dags att ta sig ann badrumet, flyttade till ett trevligt litet hus på landet med en halvkaklat badrum från 70-80 talet...

Då vi skall ha bebis om 6 dagar så är det snabba ryck som gäller.

Är interesserda utav tips/förslag om vad som kan göras på denna minnemala yta
Vi utgår ifrån nedanstående.

http://www.forumbild.se/bild.asp?id=32
tmb_img_33.jpg

Min första tanke var att byta ut badrumsskåpen + ta bort tapeten och väva och måla vitt samt byta vask & WC, hade även foga om.

Någon som har några tankar & Tips?
 
Redigerat:
insåg att denna kanske var postad lite fel....någon som kan flytta den till badrums avdelningen?
 
Går det inte att måla direkt på den befintliga tapeten.

Byta handfat o skåp gör jättemycke. Fylla i fog ta inte och försök att ta bort massa fog för att t x byta färg, min man har gjort det ....suck!!

Fräscha matchande handdukar gör också mkt.

När jag fick bebis så satte vi dit ett högskåp för att ha bebiskläder blöjer m m nära skötbordet. Perfekt!

Lycka till med bebisen
 
håller med ovan ang fogbyte.
Bytt inte fogarna om du menar att skrapa ur dom och fylla med nytt fog. Jobbigt, dammigt...mycket tråkig tidskrävande jobb som slutar med skadad kakel här och där ( har gjort det) .
Köp en bra kakel och fog rengöringsmedel/avkalkningsmedel och skrubba rent. Blött fogarna med vatten i förväg så dom inte suger in syran och löses upp!
Saknas det fogmassan någonstans så är det bara att fylla i punktvis med liknande kulör :)
gaia
 
Håller med det är inte roligt att foga om...har gjort det nu :(
Var ett "J*kla" jobb att skrapa ut de gamla....

Men alla var så lååångsamma med att svara så jag började jobba istället....

Blev lite att göra ändån..
-Började med att riva ner de gamla tapeterna.
- Rev ut alla inventarier
-Spacklade väggarna
-Slipade väggarna
-Rensade alla fogar (tur att badrummet inte är hel kaklat)
- Vävade
- Målade Väv+tak
- Fogade kalek & klinkers.
- Var en halv dag på ikea med sambon :) iallfall nån timme...
- Köpte ny inredning på Fyndet :) Billigt o bra.

Detta är vad som är gjort, i dag skall ja tvätta kakel / Polera
Samt sätta mjukfog, så imorgon blir det nog tillatt flytta in de nya möblerna.

Och då kommer det lite bilder...
 
Redigerat:
Och allt det hann du på ett dygn? :O
Jag är imponerad, du skämtade verkligen inte när du sade att det var snabba ryck som gällde...
 
Nja började med tapeten dagen innan...För den var så gräslig att den var tvungen att åka bort....men allt annat har gått snabbt som bara den....har inte blivit mycket sömn iallfall.....sova kan jag göra när jag är färdig.
 
vill se bilder med !:):)
 
Så allt är dock inte riktigt färdig...återstår mjukfog....

tmb_img_50.jpg

tmb_img_51.jpg

Skall ta lite bilder när det är helt färdig och inrett med badkar vask etc, men det får vänta tills imorgon eftetr jobb....idag blir det lite vila och NCIS
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.