En fråga jag inte blir klok på:

Skall bygga en ram av tryckt virke 195*45 som jag ställer i prefabplintar med justerbara stolpskor, men hur gör jag i hörnen? Vill ju inte sätta två plintar intillvarandra (för att få stöd i ändan på varje regel), men samtidigt känns det för klent att endast sätta plint på den enda och skruva in i den andra...

Hur gör jag, tacksam för snabbt svar!!!
 
En bärlina under ramen, så som man bygger en altan.
 
Vill helst inte ha bärlina under då jag kommer för högt...
 
peja72 skrev:
Vill helst inte ha bärlina under då jag kommer för högt...
Okej, vet inte vad som blir på den, vilka tyngder mm, men om du skruvar dit förstärkningsvinklar så håller de upp den andra, kan ju köra dubbla om du vill, plus några 6x100 jetting eller liknande skruv genom 45x195orna
 
Ja tack för svar, har haft liknande tankar men samtidigt känns det som att mycke vinklar/skruvar kommer i änden på trät...

Skall ju ovan på ramen bygga en fristående relax med utbyggnad för bastu så blir isallafall 5 yttehörn.

Det finns inget annat än justerbar stolpsko tex en lite större platta eller liknande som man kan placera direkt under hörnet? Vill gärna ha justerbart för att enkelt få allt i våg.
 
Menade altås justerbar platta eller större justerbar stolpsko som passar hörn av två 45or. Vill ha något som passar i det gängade hål som sitter i de prefabricerade plintarna
 
peja72 skrev:
Menade altås justerbar platta eller större justerbar stolpsko som passar hörn av två 45or. Vill ha något som passar i det gängade hål som sitter i de prefabricerade plintarna
Aha, men det finns justerbara 4tums plinthållare som man kan montera i 90 grader mot varandra.
 
Vinklar på insidan, en spikplåt på utsidan. Det borde hålla bra.
 
borde det inte räcka att sätta plinten under ena bjälken, nära hörnet och fästa den andra med en balksko?
 
Eftersom du postar i bastuforumet gissar vi att du även ska ha ett bastuaggregat någonstans i stugan. Där bör du ha en plint...
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.