Hej alla!

Tänkte ta tag i det här med smyglister nu när man har semester. Bor i en tvåa från 1936 med fina detaljer.

Mellan trägolvet och golvlisterna så är det ett fritt utrymme på ca 1,5cm så jag tänkte fixa dit smyglisterna.

Frågan är om man också ska sätta dit något slag av fog/silikon där inne? Varför jag frågar detta är för att jag ibland får oväntat besök av svartmyror framför allt under sommaren. Haft flera myrdosor utspridda i lägenheten men de verkar komma tillbaka varje år, efter att jag fångat en myra och förhört den så verkar det som att de kommer därifrån från utrymmen.

Vad tror ni? Jag tror att jag ändå får besök men mycket mindre eftersom de då kommer ha mycket färre ingångar.

Trevlig kväll!
 
  • Golv och element där det syns en glipa mellan golvets kant och elementets nedre kant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du fyller igen, så använd latexfog eller liknande. Inte silikon. Jag skulle dock strunta i det och bara sätta smyglist. Snyggast är att lossa golvlisten och sänka den men då behöver väggen också fixas så det bir ett större jobb.
 
  • Gilla
Stiildakk
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.