hur har ni gjort era smygar o badrummet

jag klurade på att gipsa in dom o kakla på sedan, eller finns det nåt annat bra alternativ, typ vanlig mdf o våtrumsfärg på?

om man nu gör smygarna i gips, så tänkte jag göra såhär trycka in en plåtvinkel mellan spånet o gipset och passa in den så måttet blir bra o att den e lodrät,
Men nu mitt problem eftersom det e lösvirkeshus, så är inte reglarna vid fönstret riktigt raka, så hur får man då fast gipset mot regeln e det bara att jävlas med en massa småbitar var 15 cm för att få det lodrätt eller finns det nåt bra sätt att lösa det här
 
du kan såga en lång kil och laska på..om du har en cirkelsåg med skena är det väldigt enkelt att få den perfekt.
 
Jag gjorde som i resten av huset, smygar av MDF. Hade också lösvirke och jag fick också den där snea regelleveransen från brädgår´n ;) Jag stod några timmar med kap/klyv -sågen och gjorde passbitar med olika tjocklek som jag sedan salade MDF:n med!
 
nu har ja gjort som ni sa o sadlat till de med masonit o diverse annat, satte plåtvinklar i hörnen med

http://web.telia.com/~u18318165/

här finns bilder i för godkännande
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.