Hej!

Jag förstår inte hur era säljare får sälja hus och lova saker utan att få det förankrat i vare sig sitt huvudkontor eller någon annanstans. När jag köpte våran smålandsvilla så fick jag pris utav min säljare och däri ingick leverans av hus nyckelfärdigt. Jag påtalade många saker så som att vi tillsammans skulle åka och titta så att leverans kunde ske utan problem. Fick höra "det behövs inte, killarna åker ut och rekar innan och säger till om det kommer bli problem". Nu står vi här idag och SMV skickar ut en faktura på 20 tusen utan att vare sig säga till eller att säljaren tar sitt ansvar och får fakturan att försvinna. Jag vet att detta inte är det enda som SMV säljarna lovat och misslyckats med att hålla. Finns det inga krav på era säljare?
 
Hej

Vi beklagar om något missförstånd uppstått beträffande ansvaret för framkomligheten till byggnadsplatsen och om det lovats för mycket. Enligt kontraktet är det så att beställaren svarar för merkostnaden om ett fordon av den typen om erfordras inte kan komma ända fram. Jag anser att du skall reklamera fakturan skriftligt och ge din version av vad som hänt. Därefter får vi ta ställning i ärendet och återkomma till dig.

Anna
Marknadsstöd, SmålandsVillan
 
Men om det står en summa i kontraktet och man sedan får en räkning där summan helt plötsligt är mer än dubbel så dyr, är det rätt? Vad ska man då med ett kontrakt till om ingenting ska hållas?
 
Hej

Jag hänvisar till tidigare svar och ber dig att reklamera fakturan skriftligt. Det ger oss en möjlighet att gå igenom ärendet och ge dig svar.

Mvh
Anna
Marknadsstöd SmålandsVillan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.