Hej!

Vi gjorde om i trädgården och då återanvände jag de gamla plattorna (vit/svart dansk sjösten) efter att ha gjort rent dem med högtryckstvätt (bara med vatten) sen gick jag på dem med t-racern också. Då den nya gången krävde fler plattor än det fanns så köpte jag nya som "lyser" i jämförelse med de gamla.

Är det någon som har tips om något medel som kan användas för att ge tillbaks plattornas ursprungliga vita färg så att de ser mer rena ut eftersom att det jag har gjort uppenbarligen inte har räckt... ?

Tack på förhand!

;)
 
Tyvärr vet jag inte något medel som gör platorna vitare. Men du skulle kunna pröva att placera ut de nya vita så att du får som ett mosaikmönster.
 
Ursprunglig färg får du aldrig.. men innan jag bytade mina mot nått annat så satte jag roterande stålborste på skruvdragaren och rengjorde med.. Snygga blev dom men dock inte som nya..
 
Jag körde först med fasadtvätt och sen högtrycken på nära håll och det blev rejäl skillnad mot de som inte är rengjorda men jag vet inte hur de skulle stå sig mot nya.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.