Nu behöver jag er hjälp forumvänner.

När min fru ska skicka sms till en av sina kontakter(Leif) från sin iPhone skickas det till en annan av hennes kontakter(Caroline). Hon har tidigare skickat till denna Leif utan problem.

Jag ska försöka förklara:
Det är som sagt en iPhone min fru har.
Om jag går in på Leif i kontaktlistan står hans telefonnummer där, men när jag trycker på ”meddelande” kommer Carolines nummer upp samt de senaste sms som skickats till och från Caroline. Skrollar jag upp ligger tidigare sms från och till Leif i samma konversation.

Leif har inte iPhone men det har Caroline.

Jag har provat att radera kontakterna och lägga in dem på nytt men det hjälper inte.

Jag har även provat att stänga av imessage i inställningar men det är ändå samma sak.

Nu är mina idéer slut så jag hoppas att någon här kan hjälpa till med detta mysterium.
 
Android...
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
A
G-83 G-83 skrev:
Nu behöver jag er hjälp forumvänner.

När min fru ska skicka sms till en av sina kontakter(Leif) från sin iPhone skickas det till en annan av hennes kontakter(Caroline). Hon har tidigare skickat till denna Leif utan problem.

Jag ska försöka förklara:
Det är som sagt en iPhone min fru har.
Om jag går in på Leif i kontaktlistan står hans telefonnummer där, men när jag trycker på ”meddelande” kommer Carolines nummer upp samt de senaste sms som skickats till och från Caroline. Skrollar jag upp ligger tidigare sms från och till Leif i samma konversation.

Leif har inte iPhone men det har Caroline.

Jag har provat att radera kontakterna och lägga in dem på nytt men det hjälper inte.

Jag har även provat att stänga av imessage i inställningar men det är ändå samma sak.

Nu är mina idéer slut så jag hoppas att någon här kan hjälpa till med detta mysterium.
Kolla längst ner i båda kontakterna så hon inte råkat länka dom. Då kan såna saker hända.

Det eller när hon skriver ”leif” se om det dyker upp en pil på namnet isåfall är flera nummer under kontakten.
 
  • Gilla
possum77 och 1 till
  • Laddar…
Jag har raderat båda kontakterna och lagt in dem på nytt. Ändå är problemet kvar. Jag fattar nada!
 
Radera Caroline och se vad som händer.
 
  • Gilla
G-83
  • Laddar…
Har gjort det också och försökt skicka sms till Leif. Men det länkas ändå till Carolines nummer trots att hon är raderad.
Tack ändå.
 
J
  • Gilla
G-83
  • Laddar…
Det är mycket märkligt. Jag är ganska säker på att Leif inte har iPhone men inte helt hundra.

Det konstiga är att Leifs nummer ändras till Carolines när man försöker skicka sms till honom. Ringa går bra som jag har förstått det.
 
  • Gilla
Marcus ahlström
  • Laddar…
J
Helt klart är det iMessage som ställer till det. Brukar även bli problem när man byter telefon från iPhone till Android Tex och meddelanden hamnar i gamla luren även om simkortet är bytt.
 
Ja, jag litar också åt det. Men jag provade att stänga av imessage i inställningar och likväl ville det gå iväg till Caroline. När jag skickade sms till Leif från min telefon gick det bra. Även jag har Caroline i mina kontakter(inte för att jag tror att det spelar någon roll).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.