Nån som vet om man kan låta larmet (PC1864) skicka sms vid larm och händelser med hjälp av larmsändare TL260GS eller funkar det bara med Alexor larmcentral?

/andreaspl
 
Den har inte plats för simkort (GSM) så det går inte.
 
Vilket fabrikat är det på TL260GS?
 
Nu har jag inte hållt en sådan i handen själv, men av produktbeskrivningen och bilden att döma så tycker då jag att det ser ut som det finns plats för ett SIM-kort på den. Och dessutom tror jag den skulle ha lite svårt att kommunicera över GSM-bandet utan en sådan ;)

http://www.dsc.com/index.php?n=products&o=view&id=142

Men oavsett vilket så är svaret nej eftersom den är gjord för att kopplas mot en larmcentral.

Föregångaren TL250 har möjligheten att skicka mail också, vet inte om TL260 kan det också men det vore nästan konstigt annars. Du kan då via en SMS-tjänst, typ pixie.se omvandla ett mail till SMS.

Annars finns tredjepartsprodukter som du enkelt kan koppla in som skickar SMS direkt när ett larm går.
 
TL260GS, IP baserad larmsändare för PC1616/1864 . Med TL260GS kan två separata överföringsvägar utnyttjas, dels den trådbundna ethernetanslutningen eller helt trådlöst via GPRS (kräver simkort). Primär och sekundär överföringsväg kan väljas.
Larmsändaren överför transparent alla SIA händelser som PC1616/1864 kommunicerar. Om så önskas är det möjligt att utnyttja den analoga uppringaren som ett tredje kommunikationsalternativ, larmsändaren ansluts till systemet via PC-Link.
TL260GS ger möjlighet att via Ethernet eller GPRS fjärransluta till systemet med DLS4.
Monteras i centralapparatens kapsling, PC-Link anslutningskabel medföljer.

• Programmeras via knappsats eller mjukvara DLS4
• Kompatibel med IP-larmmottagare SystemI/II/III från Sur-Gard
• Övervakning från larmcentral
• Kommunicerar SIA nivå 2
• 128-bit AES kryptering
• Kompatibel med PC1616/1864
 
Vill du ha en manual på den o vad den kan göra så säg till... Har de mesta...
Själv kör jag en Galaxy G3D 500 hemma, med IP sändare, får mail, sms..ja vad jag vill =)
 
Redigerat:
probeb skrev:
Den har inte plats för simkort (GSM) så det går inte.
Kan väl meddela att den har plats för simkort.

Jag pratade med Teletec och fick till svar att centralen inte har möjlighet att generera automatiska sms som innehåller information om vilken sektion som larmar osv som jag önskade. Tydligen skall detta fixas till nästa programversion. Så det blir till att trigga en extern larmsändare med ingångar tillsvidare.

Tack för alla svar!
 
Hej,

Jag har en TL260GS som jag håller på att testa lite med. Som har sagt tidigare så har den inte idag möjlighet att skicka SMS (FW 1.1) :(

Andeas, intressant att höra att det verkar vara på gång. Har du någon mer info?

/Johan
 
johansj skrev:
Hej,

Jag har en TL260GS som jag håller på att testa lite med. Som har sagt tidigare så har den inte idag möjlighet att skicka SMS (FW 1.1) :(

Andeas, intressant att höra att det verkar vara på gång. Har du någon mer info?

/Johan
Har tyvärr ingen mer info än att den skall kunna skicka sms vid nästa version. När den kommer visste de inte, (eller ville inte säga?).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.