Hej!

vi flyttade in i vårt radhus för snart ett år sen. Inte långt efter inflytt så började vår köksfläkt ge upp. Det är en SMEG. Vi har typ plockat isär den och haft rent den. Vi hade en ventilationskille här eftersom även ventilationen även på vinden skallrar/vibrerar och har sig. Men gällande köksfläkten, är det någon som vet vart man vänder sig så man kan få hjälp att ev byta delar? Elon som har sålt fläkten reparerar inte dessa fläktar och de telefonnummer jag har fått att ringa är inte i bruk längre . Är jättetacksam om någon vet någon bra lösning
 
Var i landet finns bostaden?

Exakt vilken modell är det på köksfläkten?

Vad är det på köksfläkten som håller på att ge upp?

Om du ska ta hem någon reparatör till att laga köksfläkten så blir det oftast väldigt snabbt dyrare än att köpa en ny köksfläkt.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Var i landet finns bostaden?

Exakt vilken modell är det på köksfläkten?

Vad är det på köksfläkten som håller på att ge upp?

Om du ska ta hem någon reparatör till att laga köksfläkten så blir det oftast väldigt snabbt dyrare än att köpa en ny köksfläkt.
fläkten befinner sig i Kungälv. Modell vet jag ej. Den kostar 20.000 ny ca. Vet du någon som byter sådana? Vi tror att de kan vara motorn som felar
 
Varför inte bara ringa till Smeg så dom kan hänvisa dig till en lämplig reparatör i närheten
 
A
D DFYD123 skrev:
Varför inte bara ringa till Smeg så dom kan hänvisa dig till en lämplig reparatör i närheten
går ej att ringa till smeg utan man mailar så lägger de upp ett ärende som du får inloggningsuppgifter till, all kontakt med smeg sker via detta ärende, tyvärr så läser de sällan frågorna man ställer och rätt som det är är ärendet stängt.
som tur är så kan inte smeg göra fläktar utan de bygger på något annat, ofta sydeuropeiskt som stylats. Men fläktmotorer får du tag på nätet otroligt mycket billigare , bara ta ner motorn och kolla och sök på typskylten
 
Du menar att Smeg inte har ett telefonnummer? Jag talar med dom i telefon ganska ofta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.