Hej! Någon som känner till någon småsåg/hyvleri runt Västervik eller övriga Småland som kan leverera mindre specialbeställningar till en ödmjuk byggnadsvårdsnörd?

Tackar på förhand.
 
Kavelbrosågen gör sånt 2.5 mil söder om kalmar
 
  • Gilla
björndrängen
  • Laddar…
Tackar och bockar för tipsen! Otroligt svårt att hitta annars och verkar inte finnas några lokala småsågsföreningar som de har längre norrut (Småsågarna i Dalarna, etc).. Hittade även http://www.loftagolv.se/, verkar erbjuda mindre träförädlingstjänster.

Fler tips mottages tacksamt!
 
Bosse Carlqvist kan göra hyvelstål om det behövs, fixade det till en bekant för att få samma panel till en utbyggnad och till bra pris.
 
  • Gilla
björndrängen
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Bosse Carlqvist kan göra hyvelstål om det behövs, fixade det till en bekant för att få samma panel till en utbyggnad och till bra pris.
Precis sådan expertis jag letar efter! Tackar
 
Gladhammars Såg och Transport söder om Västervik kanske kan hjälpa dig? Jag har ingen personlig erfarenhet av dem, men det kan väl vara värt att kolla upp? Lycka till
 
Fel av Åke Fel av Åke skrev:
Gladhammars Såg och Transport söder om Västervik kanske kan hjälpa dig? Jag har ingen personlig erfarenhet av dem, men det kan väl vara värt att kolla upp? Lycka till
Har dem på listan faktiskt, dock har de inte svarat i telefon när jag ringt. Får väl åka förbi och kika. Hittade lite gamla tidningsartiklar, verkar vara ett anrikt sågverk som levererat virke till flera kulturminnesgårdar i trakten. Tackar för tipset hursomhelst!
 
  • Gilla
Fel av Åke
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.