Behöver tips på vad man ska ha om man vill styra motorvärmarna till bilarna med nån smartplug, eller kanske ännu hellre ett fast monterat smartuttag eller ett smartrelä som fast monteras på din-skena i centralen? Har helst fast monterade grejer mot pluggar då man tar med sig motorvärmarsladdarna.

Vad jag är ute efter är att kunna göra flera olika scheman då motorvärmarna till våra två bilar beroende på jobb och andra aktiviteter men vill även att kunna slå på motorvärmaren manuellt från telefonen om ma bara snabbt kommer på att man vill i väg. Bilarna står i ett isolerat men icke uppvärmt garage så det är ju lite tidvis fuktigare där än det är inomhus så det är väl utomhus grejer som gäller här.

Nästa problem är att jag helst inte vill gå över nån server då vi har väldigt instabilt Internet som kommer och går lite som det vill så det blir nåt tjorv med påslag av motorvärmaren och liknande problem.

Vad har ni för tips om man vill smartstyra motorvärmarna?
 
Kolla på shelly. Sjukt nöjd med dom jag har. Hade Vera z-way tidigare för att styra motorvärmaruttagen men det slängde jag ut och inte ångrat det en sekund.
 
Själv kör jag på dessa. De har fungerat bra och är väldigt lättanvända. Hur bra signalstyrka har du i garaget?
 
H
Om du använder home assistant finns en rätt trevlig automation som styr valfritt relä.
Ställ in avresetid och sen startar motorvärmaren en viss tid innan beroende på utetemperatur
https://github.com/Gnaget2/Car-Heater-Package
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.