Hej!

Håller på med ett garage och ska fästa windy på övre delen av garaget, dvs gavlarna.

Tyvärr har jag inte någon bra bild till hands just nu men så här ser det ungefär ut.

http://sqflqq.blu.livefilestore.com...ej9exh7yiJfo6INK1cGshF6sPhk62PCVHy4/efter.jpg

Det har tillkommit stående reglar i gavlar samt tak.

En gammal ritning visar på ett ungefär hur de stående reglarna i gavlarna står.
http://tnlpna.blu.livefilestore.com...6Cz1_8cdIxbiiFEpWzTUL9rrCPTuEOE/back_alt4.GIF

Min fråga nu är om någon har något fiffigt sätta att fästa sk windy på gaveln.
Jag menar att på en fyrkantig vägg är det ju enkelt, men här är det ju trekantigt.
Finns det något smart sätt att snåla?

Min tanke är att kanske klippa till fyrkantiga remsor, lite bredare än cc60 och täcka varje fack av regel.
Sedan drar man en extra remsa längs med tak och takstol, som får täcka den glipa som blir där de fyrkantiga remsorna inte täcker mot taket.

Oerhört tacksam för tips.

Mvh
Fredrik
 
windy kostar väl intespeciellt mycket så det är väl bara göra det som går fortast och enklast.
 
ta längden till mitten på huset och skär windyn lite längre. Stifta från nock till ände, skär efter tak och det som faller ner passar exakt på andra sidan. Ju större bit desto bättre!
 
Ja att, liksom ta hälften hälften borde ju funka perfekt!

Tusen tack för tipset!

Mvh
Fredrik
 
pirk skrev:
ta längden till mitten på huset och skär windyn lite längre. Stifta från nock till ände, skär efter tak och det som faller ner passar exakt på andra sidan. Ju större bit desto bättre!
Det förutsätter att man skär ända ner till hörnet på takfotssidan.. (fast det var säkert det du menade - vill bara förtydliga)
Jag har gjort en tankemiss med det åtskilliga gånger när vi satt Windy i gavlar :)

Låt säg att det rosa är den delen du skall sätta upp. Skär man överskottet bara där räcker inte den andra biten till andra sidan. Man får liksom lägga till de där 35 cm i takfotsänden.. Totallängden på biten du skär på marken i min bild skall alltså vara 102+35+ lite extra i det här fallet - då räcker den till båda sidorna..!
 
  • Gavel_Windy.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.