Hej,
Jag är intresserad av en smart dörrklocka, jag skulle dock vilja ha en variant som har en display som man sätter på insidan av dörren, samtidigt vill jag också kunna se vad kameran filmar via mobilen(app).
Hittills har jag bara sett antingen eller.
Är det möjligtvis någon här som vet om det finns någon dörrklocka som kan göra både och?

Tacksam för svar.
 
Alternativet är nog att montera en iPad på väggen på insidan av dörren som visar vem som ringer på.
 
Inte ett dåligt alternativ. Behöver dock laddas 1 gång om dagen så det blir inte hållbart.
Vet att vissa dörrklockor har med display. Men då har de inte en app, vad jag har sett.
Såg en från Wish som har både och. Men vill helst inte köpa elektronik därifrån.

Känns som att det bör finnas på marknaden idag. Men jag kanske har fel.
 
Jag har "ring" som dels kan ha batteri eller ta ström från en transformator. Då får du meddelande och film på den som ringer på dörren, men också övervakning så du ser om någon smyger omkring. Du kan även prata med den som står vid dörren.
Krävs dock ett abonnemang om du skall kunna se upp till 30 dagar, istället för precis när det händer.JM92_Ring-smart-home_TopVisual_1200x628
 
M Maestrof skrev:
Inte ett dåligt alternativ. Behöver dock laddas 1 gång om dagen så det blir inte hållbart.
Vet att vissa dörrklockor har med display. Men då har de inte en app, vad jag har sett.
Såg en från Wish som har både och. Men vill helst inte köpa elektronik därifrån.

Känns som att det bör finnas på marknaden idag. Men jag kanske har fel.
Det finns väggfästen med inbyggd laddare så paddan sitter där permanent, paddor som är några år gamla är inte jätte dyra.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Redigerat:
Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Det finns väggfästen med inbyggd laddare så paddan sitter där permanent, paddor som är några år gamla är inte jätte dyra.
Jag har 2 paddor som ligger och samlar damm. Vill dock ha en batteridriven lösning. Displayarna som hör ihop med dörrklockor a brukar ha det. Men får se hur det blir. Tack för tipset.
 
1 123abc skrev:
Det finns lösningar allt från enklare lösningar till porttelefoner.
Här är exempel på enklare lösning, jag postar endast exempel jag har ingen erfarenhet av produkterna.
Ezviz DP1 är den vanligaste på marknaden.
[länk]

Det finns även billigare importerade från Kina.
[länk]
Det är ingen dum lösning. Ser ut som att den ska sitta där ett tittöga brukar sitta. Det går nog att anpassa så att den kan sitta där en dörrklocka kan sitta. Tack för tipset. Ska titta närmare på den.
 
Redigerat:
thomas33 thomas33 skrev:
Jag har "ring" som dels kan ha batteri eller ta ström från en transformator. Då får du meddelande och film på den som ringer på dörren, men också övervakning så du ser om någon smyger omkring. Du kan även prata med den som står vid dörren.
Krävs dock ett abonnemang om du skall kunna se upp till 30 dagar, istället för precis när det händer.[bild]
Har kikat på den. Verkar vara bra. Men den har dock ingen display att ha på insidan av dörren. Då blir det en Ipad lösning som tidigare nämnts.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.