Någon som känner till något om hustillverkaren Smart Choice? Enligt hemsidan verkar de vara verksamma i GBG-regionen, men det finns inga bilder på några objekt de byggt. Oroande.

De verkar kunna bygga både i sten och trä, men som sagt, inga referenser eller pågående objekt. Hittade en tråd i vilken de omnämndes på forumet, men inte heller där någon som byggt med dem.

Hemsidan finns iaf på http://www.smartchoice.se/
 
Bra att man kan ladda ner en pdf-fil med ett prisexempel på ett hus där de specat vad som ingår. Tex. köksinredn för 100.000:-, Badrumskakel/klinker för 250:-/kvm. Uppbyggnad av väggar/tak/grund mm.

Varför kan inte alla hustilverkare ha detta på sina hemsidor, med PRISEXEMPEL?

 
Har varit i kontakt med säljare på Smartchoice och som jag fattade det så är det ett samarbete med classic. De är rätt nya och hade då (för ett par veckor sedan) "bara" sålt två hus i Sverige men ännu inte hunnit bygga upp nåt av dem. Väggmodulerna byggs i Polen, snickeriarbetet görs av polska hantverkare, grund, VVS o el görs av lokala entr. I alla fall enl vår säljare. Vi har lämnat ritning för offert, de säger att de håller 10.000:- per kvadrat 8), trästomme med putsfasad. Har dock ännu inte fått leveransdeklarationen. :surprised:

/Pillan
 
Hej,

Jag känner en som har byggt med Smart Choice, inte det smartaste valet vad jag har hört från honom, en hel del kallduschar kom det visst. Det går tydligen också trögt att få klart det helt, massa punkter på bes. som inte blivit åtgärdade.
Vansinnigt snyggt hus är det för övrigt men som sagt tydligen en hel del problem, bla lutning på golv i dusch, de har gjort om det 2 ggr...

Bra eller dåligt? Upp till Er att avgöra.


Ha en fortsatt bra dag!
 
Håll oss uppdaterade. Allt som kan skaka de 'etablerade' husbyggarna är intressant.

Och Pillan - bli inte avskräckt. Alla husbyggare har mer eller mindre lyckade projekt bakom sig.
 
Don Tom skrev:
Håll oss uppdaterade. Allt som kan skaka de 'etablerade' husbyggarna är intressant.

Och Pillan - bli inte avskräckt. Alla husbyggare har mer eller mindre lyckade projekt bakom sig.
Annars blev jag spontant rätt anskräckt... en sned list kan jag stå ut med, men inte vatten i hela badrummet...


 
Hej Pillan,

Klart man blir avskräckt men som sagt, alla gör vi väl fel ibland. Vet inte hur de har det med enteprenörer men de kanske skiftar?
Vet som sagt bara att han jag känner inte är så jättenöjd direkt. med en hel del av arbetet, men tror mig, det är en helt stensnygg villa han har!! Så den SER ju bra ut iaf!
:)

Lycka till med husvalet iaf!
 
Lyfter denna tråd.....är det någon som Smart Choicat på forumet? Vore intressant att höra erfarenheter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.