Vi håller på att planera vårat kök just nu och eftersom vi redan kör HC2 med diverse puckar, pluggar och annat så fortsätter vi såklart med det även i köket.

Belysningen kommer att bestå av 9 LED-spotar i taket. Här har jag kikat lite på Hidealite Comfort G2. Dessa verkar det sitta en separat drivare till på varje spot så inkopplingen är med 230V antar jag?

Bänkskåpsbelysning kommer att bli någon form av LED-list kanske en RGBW bara för att skoja till det lite.

Sedan kommer vi att ha tre mindre hängande armaturer över köksön med vanliga dimbara LED-lampor i, alltså 230V.

Över köksbordet kommer vi också ha en vanlig hängande armatur med dimbar LED-lampa.

Jag vill ha strömbrytare till takspotar och köksö på två ställen. Funderar faktiskt på om man kanske skulle kunna tända och släcka allt ovanstående på båda ställena, vad tycker ni?

Från början var jag inne på att varje typ av belysning skulle behöva varsin puck men det kanske går att köra LED-listen och spotar i taket med hjälp av en FIBARO RGBW-puck? Vilka spotar fungerar isf att köra med?

Dimmer tänkte jag köra från Qubino.

Hoppas att detta kloka forum kan hjälpa mig även denna gång!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.