vi ska nog bygga den för vi vill ha tre sovrum på första våningen så vi ev inte behöver rusta upp övervåningen överhuvudtaget :p

nån som byggt eller varit i ett sånt hus, vad tyckte ni??
 
Hej, vi var lite inne på Ljungby, tyvärr hade de inget visningshus så vi fick se Nybro. Det är trevliga hus utan några utsvävningar. Problemet som vi kände var att de bygger på torpargrund med installerad avfuktare. Det är ju inte vad man rekomderar nuförtiden så det kändes lite konstigt. Mycket trevlig personal i Göteborg så ring du dem och be och få en visning om ni vill. Har läst att de inte går så bra för SV, så kolla upp deras ekonomiska läge!
Lycak Till!
 
Vi skall bygga Ljungby i Lysekil, leverans vecka 16. Hade inte sett nogon Ljungby byggd, sällsyna. Köpte "på ritningar"
 
piwar skrev:
Vi skall bygga Ljungby i Lysekil, leverans vecka 16. Hade inte sett nogon Ljungby byggd, sällsyna. Köpte "på ritningar"
Vi har varit och kollat på ett hus i Borås och det var precis som vi tänkt oss.
I Juni kommer vårat Ljungby stå klart med 3 sovrum på entré planet. Kommer bli toppen! :)
 
Vår hus också med 3 sovrum i bottenvåning + gästtoalett, garderob och ev. gästrum på övervåning.
 
Jag har inte varit inne i ett ljungby men haft ett hus med ett 16kvm kök inkl matplats och det var jättetrångt när man ska komma in och ut med stolarna. Då var vi bara 3 personer i familjen.
Köket ser ut att vara minimalt i och med att hela huset är på 200kvm med färdig övervåning.
 
Vi ska bygga ett Ljungby 1,5-plans och vi beräknas flytta in i början av Juli. Köket var kanon tyckte vi, var nämligen och kollade ett Kalmar som har ungefär samma planlösning i kök, och eftersom det är öppet in till vardagsrum så blir det luftigt och man får lätt in ett bord med 6 sittplatser. Så vi är supernöjda med vårt val.
 
Danne12345 skrev:
Inte för att låta sur eller så, men vet inte riktigt hur många trådar du startat om smålandsvillans olika hus. Det räcker kanske med en eller ett par trådar om dessa hus och helt klart endast en tråd om villa Ljungby?

Här är din förra tråd om Ljungby:
[länk]
jag håller med,det är många trådar om just smålandsvillan det är väl bara inte en säljare som är på rymmen?
den normale kunden kollar väl på flera olika fabrikat och inte ett tio tal från just en tillverkare??
sorry om jag är misstänksam.
 
Jag tycker inte att det är så konstigt att SMV har en stor andel här på forumet beror nog på att de har en stor andel av marknaden. De är även hyfsat billiga iaf om man kan tänka sig att göra en del själv, och för det priset är de faktiskt riktigt snygga, tycker jag iaf.
 
evasch skrev:
Jag tycker inte att det är så konstigt att SMV har en stor andel här på forumet beror nog på att de har en stor andel av marknaden. De är även hyfsat billiga iaf om man kan tänka sig att göra en del själv, och för det priset är de faktiskt riktigt snygga, tycker jag iaf.
jag vill inte vara ofin,men en och samma person som startar ett 10 tal trådar om just olika himla bra modeller på smv???
och sedan tystnar när en del börjar misstänka just 'säljar'doft.
detta forum tappar all neutralitet om säljare ska ge vinkningar på vilket håll vi ska gå.
ett forum som lärt mig mycket om hur jag ska agera när jag kikar på hus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.