Enligt rubriken, vill ha era åsikter vad gäller smal lättdragen TP. Vi känner ju tyvärr till bekymret med hur ytterdia på TP kan ha helt olika dimensioner beroende på var man köper det. I mitt fall kommer jag att behöva dra flera separata kablar för nätverket i befinliga rör och söker därför bra men ändå billiga och samtidigt smidiga kablar för detta. Ge mig gärna era erfarenheter...
Nätverket i sin helhet ligger idag på cat5e men det kan vara bra att blicka framåt...
Rör med många böjar och dosor kan tilläggas, f.d. seriell teleinstallation som kommer återanvändas.
 
E4936003 (Telesafe) + silikonspray rekommenderas om det blir trångt i röret och dra "utifrån" och koppla på efter som. Drar du åt "fel" håll måste du dra efter varje ledning till rätt längd när den första nått sin dosa.
 
Fast E4942560 och E4931125 är ca 1mm smalare.
 
Med E4942560 kan det väl bli lite svårare vid kontakteringen den är väl flertrådig
 
Möjligt. Den kabel jag åsyftar är Beldens Datatwist 1200 som är solid och så smal som 4,7mm.
 
flertrådigt ska man inte använda i fast förläggning utan den är bara till för att göra patchkabel av :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.