Nu har det ett par kvällar i rad smällt i blandaren i köket. När man spolar är det tyst, men sedan uppkommer det som smällande ljud. Vi har känt på rören och kan inte känna några vibrationer utan det är bara detta ljud, och det är lokaliserat till enbart blandaren i köket, som är från IKEA men relativt ny.
Imorgon ska jag ringa en rörmokare för att rådgöra om vad det kan vara, men jag tänkte höra mig för lite här också. Vad tror ni det kan vara? Är det skadligt? och vad kan man göra åt det?
 
fick inte tag i någon rörmokare idag... hoppas på något svar här sålänge... :)
 
Är det så att det smäller i blandaren när den av avstängd?
 
Är inte det ett tecken på dålig(billig) blandare?

Det var iaf vad min rörmokare sa om min blandare i förra huset...
 
Jo det är en billig blandare från ikea så säkerligen med dålig kvalité också. Har nu hört flera som har samma problem med blandaren från just ikea. Men min fundering är om det kan vara skadligt för rören, om det kan leda till att läckage uppstår? och sedan blir man ju nyfiken på vad det är som låter.. kan det vara luft eller är det otätt?
 
akhagen skrev:
Är det så att det smäller i blandaren när den av avstängd?
Ja precis, inte direkt när man stänger av, men efter 30 minuter kanske, ibland kan det gå längre tid. Sedan smäller det till ett par gånger under kvällen, på dagarna hör man den inte men jag antar att det är för allt annat ljud...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.