Definitivt. Dessutom har jag en granne som har byggt 926. Var skall du bygga? Anebyhus som firma är rätt ok. Däremot har jag en del att säga om de hantverkare som de lyckas spåra upp. Men det är beroende på region så var skall du bygga.
 
Jag kan fråga dem om du kan få ta kontakt med dem. Det tar någon dag men ha tålamod så skall jag se vad som kan göras. Det jag inte gillat med Anebyhus för egen del är att de vita partierna av grundfärgen var väldigt kladdigt målat. Det syns mao igenom efter egen målning med ett lager grundfärg och två lager täckfärg. Jag kan fortfarande se hur rinningarna i deras färg.
Snickarna svor en del över att en av hussektionerna var för lång (ca 10 cm).
En stor anmärkning var att ritningsunderlager kom så sent att jag inte han tillfråga egna hantverkare om pris.
Rekomendation: Välj dubbla skivor. Fråga dessutom om de kan leverera plywood i stället för masonit. Tänkte själ inte på det. När du skruvar i väggen kommer du märka att det biter ännu bättre med plywood. Det är vad jag kan komma på just nu.
 
Man får väl vara lite uppmärksam och mana på dem om ritningsunderlag m.m.
Tråkigt med målningen. Det är ju något man kunde ha gjort bättre själv, men grundmålat är det väl alltid vid leverans.
Att en av hussektionerna var för lång är väl ganska allvarligt eller?
Tack för tipset om plywood! Det verkar vara en smidig lösning.
 
Det tillhör kategorin grovsnickerier så det klarade till och med mina snickare av.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.