Köksrenoveringen blev pausad för drygt ett halvår sedan när endast ett lager färg återstod på en del luckor. Behöver det sandpappras och stryka ett par lager till för att dölja det eller kan jag bara måla på ett till lager färg på dem nu?

Jag hoppas förstås på att slippa sandpappra :rofl:
 
Z ZeroKnowledge skrev:
Köksrenoveringen blev pausad för drygt ett halvår sedan när endast ett lager färg återstod på en del luckor. Behöver det sandpappras och stryka ett par lager till för att dölja det eller kan jag bara måla på ett till lager färg på dem nu?

Jag hoppas förstås på att slippa sandpappra :rofl:
Sandpappra lätt med fint papper för att rugga upp ytan, men du bör kunna använda så fint papper att det räcker med slutstrykning sen.
 
  • Gilla
ZeroKnowledge
  • Laddar…
H hapazard skrev:
Sandpappra lätt med fint papper för att rugga upp ytan, men du bör kunna använda så fint papper att det räcker med slutstrykning sen.
Låter inte för ansträngande! Vilken sandpappersgrovhet kan man slipa med utan att behöva måla flera lager färg på?
 
G
Jag skulle inte använda papper, risk att slipa igenom på tex nått hörn. Kör med tex Mirca Mirlon 360. Tvätta sen med tex Biokleen eco på fuktig trasa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.