Hej!

Kanske en knäpp fråga, men vadå då? Har faktiskt aldrig byggt hus innan.....
Vi fick idag brev med info om tidpunkt för husleverans, montering och slutbesiktning. Vi har valt att själva lägga en stor del av golven samt måla/tapetsera hela huset invändigt med undantag av våtutrymmena.
Min fråga är: ska detta vara klart vid slutbesiktning? I såfall fattar jag inte hur det ska gå till. Själva husmonteringen tar ju bara 2 veckor, och under den tiden får man inte vara där och lägga golv och måla va? När husmonteringen är klar har vi i så fall bara 5 dagar på oss att fixa allt till slutbesiktningen. ???
 
Lättast är ju att fråga husföretaget direkt!
Då får du det besked som är mest rätt!

Lycka till!

*Sandra*
 
Vi hade också en hel del eget arbete, dvs. sånt som vi inte ville ha på "Ä-husvis" bla. golv i hallen, bänkskivor och luckor+ maskiner i köket, kakel,innertak, lister osv. och det var inga som helst problem med att detta inte var klart till slutbesiktningen.
Vi fick dessutom lånen placerade samma dag med detta slutbesiktningsprotokoll i handen, utan någon som helst diskussion.
Så det kan väl inte skilja så hemskt mycket ifråga om detta från en region till en annan!!?
MVH/Christina
 
Ok, nu är jag lite lugnare. Man får tydligen inte vara i huset och måla, lägga golv och sånt varken under monteringstiden eller innan slutbesiktning. Sånt får man fixa efter besiktningen.
Nu känns det att det närmar sig, så jääääkla kul! Det är bara 2 månader kvar tills huset kommer, som vi har väntat och väntat och väntat. ::) Bestämde oss i mars, så det tar ett helt år innan man kan flytta in (om man bygger ett älvsbyhus här i Småland då förstås).
Men den som väntar på nåt gott....... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.