1 351 läst · 11 svar
1k läst
11 svar
Slutbesiktad, men fortfarande anmärkningar
Hej alla.
Vi flyttade in i vårt nybygge i början av juli och de få anmärkningarna som togs upp under slutbesiktningen är åtgärdade.
Nu har vi upptäckt att en hängränna läcker, ytterdörren är trögöppnad och ett par andra saker som rimligen husföretaget svarar för.
Jag mailade säljaren för två veckor sedan och påtalade detta, men får inte ens ett svar längre.
Under intressefasen svarade de inom 24 timmar, men det är väl ganska typiskt.
Vad har man egentligen för makt i det här läget när de inte bryr sig?
Har man rätt att ta dit egna hantverkare som fakturerar husföretaget för åtgärderna?
Jag vill inte namnge husföretaget innan de fått längre tid på sig att återkomma till mig.
Vi flyttade in i vårt nybygge i början av juli och de få anmärkningarna som togs upp under slutbesiktningen är åtgärdade.
Nu har vi upptäckt att en hängränna läcker, ytterdörren är trögöppnad och ett par andra saker som rimligen husföretaget svarar för.
Jag mailade säljaren för två veckor sedan och påtalade detta, men får inte ens ett svar längre.
Under intressefasen svarade de inom 24 timmar, men det är väl ganska typiskt.
Vad har man egentligen för makt i det här läget när de inte bryr sig?
Har man rätt att ta dit egna hantverkare som fakturerar husföretaget för åtgärderna?
Jag vill inte namnge husföretaget innan de fått längre tid på sig att återkomma till mig.
En hängränna som läcker är väl rimligt att fxa själv. Dörren kanske är värre fast det är nog ganska enkelt att justera den också. Har man köpt hus lär man ju försöka att lära sig de enklaste saker
Ointressant vilket företagsnamn, det är lika illa oavsett företagsnamn! Välkommen i gänget! Snart börjar vitvarorna att ge dig problem, bara en tidsfråga!Raskus skrev:Hej alla.
Vi flyttade in i vårt nybygge i början av juli och de få anmärkningarna som togs upp under slutbesiktningen är åtgärdade.
Nu har vi upptäckt att en hängränna läcker, ytterdörren är trögöppnad och ett par andra saker som rimligen husföretaget svarar för.
Jag mailade säljaren för två veckor sedan och påtalade detta, men får inte ens ett svar längre.
Under intressefasen svarade de inom 24 timmar, men det är väl ganska typiskt.
Vad har man egentligen för makt i det här läget när de inte bryr sig?
Har man rätt att ta dit egna hantverkare som fakturerar husföretaget för åtgärderna?
Jag vill inte namnge husföretaget innan de fått längre tid på sig att återkomma till mig.
Samla alla "nya" punkter du hittar och ta dom vid 2års besiktningen.
Tycker det låter som ett bra och seriöst företag. När säljaren inte svarade på direkten hade han kanske semester, det måste ju även en säljare få ha.
Att de var få anmärkningar på slutbesiktning är ju bra och att anmärkningarna redan var åtgärdade är ju också bra!
Jag förstår faktiskt inte riktigt vad problemet är?
Att de var få anmärkningar på slutbesiktning är ju bra och att anmärkningarna redan var åtgärdade är ju också bra!
Jag förstår faktiskt inte riktigt vad problemet är?
Svårt att veta hur det är i just detta fallet men jag tror det är mångas samlade frustrationer angående hur byggföretag handhar sina reklamationer.Malmöbyggaren skrev:Tycker det låter som ett bra och seriöst företag. När säljaren inte svarade på direkten hade han kanske semester, det måste ju även en säljare få ha.
Att de var få anmärkningar på slutbesiktning är ju bra och att anmärkningarna redan var åtgärdade är ju också bra!
Jag förstår faktiskt inte riktigt vad problemet är?
Det är mer regel än undantag idag att småhusföretagen mer eller mindre struntar i att åtgärda fel, eller möjligen "fuskreparerar". 20 telefonsamtal, 30 mail senare är det många som ger upp och det vet företagen mycket väl.
Liknande trådar
-
Fortfarande är vindsluckornas snäpplås i plast och helt värdelösa!
Tak & Vind -
Marken sjunker fortfarande efter fyra år.
Grund & Markarbeten -
Elförbrukning elpanna vs luftvärmepump, fortfarande hög?
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
E.ON har efter 2 år fortfarande inte slutfört elanslutning
El -
Anmärkningar på arbete
Juridik