Kanske dags för nåt nytt format då? Ett förslag från mig är ett program där man lurar iväg de boende nåt dygn, sen river man hela huset och filmar deras reaktion när dom kommer hem igen. Det ligger väl lite i tiden, eller?
:cool:
 
  • Gilla
jackt och 12 till
  • Laddar…
J
Kanske dags för ett riktigt byggprogram som bara inte handlar om snyft och gråt, där man faktiskt lär sig något. Ett program som inte är 90% produktplacering och inte dumförklarar tittarna?
 
  • Gilla
Krokkodriljo och 12 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Kanske dags för nåt nytt format då? Ett förslag från mig är ett program där man lurar iväg de boende nåt dygn, sen river man hela huset och filmar deras reaktion när dom kommer hem igen. Det ligger väl lite i tiden, eller?
:cool:
Brukar det inte vara nån del där dom bygger upp ett nytt hus också, eller är konceptet mer som "haha vi rev ditt hus! Tji fick ni!"
I nästa avsnitt förstör vårt team denna familjs liv i göteborg...
 
Typ så. För att hålla nere budgeten...
 
OK jag trodde på allvar du bara glömde skriva in det. Hmmm... Kanske det är vad bygglov går ut på? Jag tittar inte på TV så kanske därför missuppfattade jag det.
 
Snailman
DennisCA DennisCA skrev:
Brukar det inte vara nån del där dom bygger upp ett nytt hus också, eller är konceptet mer som "haha vi rev ditt hus! Tji fick ni!"
I nästa avsnitt förstör vårt team denna familjs liv i göteborg...

Det konceptet finns redan, alltså andra delen av din text.
 
  • Gilla
jocke31 och 2 till
  • Laddar…
JagÄrInteEnRobot skrev:
Kanske dags för ett riktigt byggprogram som bara inte handlar om snyft och gråt, där man faktiskt lär sig något. Ett program som inte är 90% produktplacering och inte dumförklarar tittarna?
Det vore något, tyvärr går det ju åt andra hållet. Det ska gärna vara ytligt och måla om lite och sätta upp lampor. Samma sak om man tittar på discovery och dyl. kanaler där det byggs bilar och motorcyklar etc. Istället för att visa hur de gör ska det vara en massa drama med påhittade bråk och allt möjligt.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
useless useless skrev:
Kanske dags för nåt nytt format då? Ett förslag från mig är ett program där man lurar iväg de boende nåt dygn, sen river man hela huset och filmar deras reaktion när dom kommer hem igen. Det ligger väl lite i tiden, eller?
:cool:
Första säsongen ... mmmm
Men säsong två börjar det bli svårt att hitta familjer som ställer upp.

God idé annars. :)
 
Tycker de kan pausa "byggprogram" ett tag tills de får någon lysande idé.
En vända trafikmagasinet eller liknande hade varit kul.
 
raveper raveper skrev:
Tycker de kan pausa "byggprogram" ett tag tills de får någon lysande idé.
En vända trafikmagasinet eller liknande hade varit kul.
Jag såg "sommartorpet" från 2001 igår på "öppet arkiv".. Det kändes nästan lite uppfriskande.....
 
  • Gilla
jackt och 1 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Tycker de kan pausa "byggprogram" ett tag tills de får någon lysande idé.
En vända trafikmagasinet eller liknande hade varit kul.
Inte i TV4 kanalen, för då får vi inte se annat än namnen på de verktyg respektive produkter som de kommer använd och som betalar (skänker) mest. Varför Bygglov börjar tappa tittare beror nog till stor del på att tittarna inte längre vill se t-shirts med firmatryck, kartongen med namnet på produktens tillverkare och liknande. Skall det finnas ett byggprogram så är det byggtips, utformningar och hantverk man vill se inte namnen på tillverkare och leverantörer.
 
  • Gilla
ByggaNytt och 2 till
  • Laddar…
Jag tycker att det är synd om inte Bygglov kommer tillbaka. Det har varit inspirerande att följa, jag har säkert sett varenda avsnitt. En hel del idéer har jag snott från programmet. Jag hoppas att det i någon kanal startas ett program om att renovera gamla torp. Gärna med både gamla och nya metoder.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.