Hej
är det någon som skull godta en sån har granntomt ?
 
Jag har ju sett värre. Det där är ju i alla fall bara ved (så vitt jag kan se på bilden). Täckningen är väl inte direkt vacker, men ändå...
 
Klart det finns det men han har lagt skiten framför vårat hus i stället framför sin egen uteplats nu ligger det framför oss ........ visst är det bara ved men han har det som födkrok med allt det innebär med biltrafik som kommer och hämtar motorsågar som går från tidig lörda morron till eftermiddag ...
 
Det är väl bara inse att man får göra vad man vill på sin egen tomt, så länge det håller sig inom lagens råmärken vill säga. Det är väl en klen tröst för dig men så är det, tyvärr.
 
Kontakta Skatteverket och kolla om han kör verksamheten vitt?

Håller med om att det är ett j*vla sätt att inte ha det vid sin egen tomt om han nu har det alternativet så han slipper se det. Vet inte om man kan kontakta någon på kommunen osv om det får vara så eller om han får bedriva verksamhet där mm....
 
Några frågor:

- Är det deras tomt?

- Har du pratat med dom (lugnt och sakligt)?
 
Nej det är ett arrende han anser att han får göra som han vill eftersom han betalar för marken ,,,
 
Ja!
*tio tecken*
 
Han får inte göra vad som helst på sin tomt... Sådant som uppfattas som skrotupplag på en tomt tycker kommunen inte om. Det kluriga är väl att definera skrot. Något kan ju betraktas vackert eller fult bereoende på person.......
 
Får man bedriva affärsverksamhet hursomhelst på tomten, om det är det personen nu gör?
 
På min tomt så är det enbart bostadshus som är tillåtet är det tomt för näringsverksamhet så skall detta framgå i komunens detaljplan.
 
Hej
har nu pratat med komunen
sin tomt skall man hålla snygg å städad enligt någon paragraf dom rabblade även om det nu skulle
anses som snyggt och städat så krävs det bygglov även för ved om det täcker mer än 10 kvm eller är permanent upplag .
 
PPalm nu var du snabb det är utanför detaljplan
 
Täckningen var ju inte sådär över sig vacker men är det inte värre än sådär så skulle jag inte bry mig.
Slå upp en pilsner, tänd en cigarr och titta åt nåt annat håll.
 
Ja du på vänster sida ligger det ett hus på höger sida ett hus lite längre ner till höger ligger det en timmer hög 10 meter lång 4 meter hög så det enda vi ser är hans ved ................
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.