Hej,
Jag och sambon ska byta golv hemma och är sugna på nån form av mörk parkett,

vi började googla och hittade en kandidat hos parkettbutik.se.
Så vi åkte dit och kikade och mer eller mindre bestämde oss för en modell , men när vi kom hem så insåg vi att dem har 2års garanti på just det golvet vi valt, (Slottplank oak xxl breeze) men liknande parkettgolv av mer eller mindre samma modell har 10år produkt garanti och 30års slitage garanti fast en annan ytbehandling,

de kontra 2 år är rätt så stor skillnad?

nån som har erfarenhet av butiken, eventuellt golvet i fråga? Bör man tänka en extra gång gällande garantier osv?
Tacksam för svar,

golvet kostar 800/m2

Mvh Fredrik.
 
  • Mörk parkett av typen Slottsplank XXL Breeze i rökt ek installerad i ett sovrum med vit säng och spegel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F Freper skrev:
Hej,
Jag och sambon ska byta golv hemma och är sugna på nån form av mörk parkett,

vi började googla och hittade en kandidat hos parkettbutik.se.
Så vi åkte dit och kikade och mer eller mindre bestämde oss för en modell , men när vi kom hem så insåg vi att dem har 2års garanti på just det golvet vi valt, (Slottplank oak xxl breeze) men liknande parkettgolv av mer eller mindre samma modell har 10år produkt garanti och 30års slitage garanti fast en annan ytbehandling,

de kontra 2 år är rätt så stor skillnad?

nån som har erfarenhet av butiken, eventuellt golvet i fråga? Bör man tänka en extra gång gällande garantier osv?
Tacksam för svar,

golvet kostar 800/m2

Mvh Fredrik.
Tror det handlar om att du behöver underhålla det golvet tvätta med återfuktande träsåpa regelbundet samt olja in det vart 3dje år räcker lätt.
 
S sandbergarn skrev:
Tror det handlar om att du behöver underhålla det golvet tvätta med återfuktande träsåpa regelbundet samt olja in det vart 3dje år räcker lätt.
Ja de kan jag förstår och det kan jag köpa att man behöver, tycker dock inte det ska äventyra garantier osv? Tycker bara det är allmänt konstigt hur bra kvalité är det om dom som säljer det kan garantera 2 år?
 
F Freper skrev:
Ja de kan jag förstår och det kan jag köpa att man behöver, tycker dock inte det ska äventyra garantier osv? Tycker bara det är allmänt konstigt hur bra kvalité är det om dom som säljer det kan garantera 2 år?
Det är väl svårt att bevisa i efterhand att man har tagit hand om det på rätt sätt...

Har inte golvet gått sönder efter 2 år kan jag inte tänka mig att det skulle hända något efter det, så länge som golvet underhålls.

Jag skulle köpt det utan problem, har själv ett liknande oljat golv fast från berg&berg och det är riktigt klockrent.
 
Hus tomte
Va där å kikade på exakt samma golv..
 
Jag kollade runt lite, det är ju ändå en stor tyst tillverkare, jag gillar golvet så jag kör hör av mig igen om det är piss
 
Frågade även om garantin och dom sa mer eller mindre att jag kunde få livstids garanti om jag ville
 
  • Gilla
sandbergarn
  • Laddar…
Hus tomte
Nu härmar jag dej å kör på samma golv..
Kvaliten kändes bra
Men kan nog säga mer när man lagt d

Lev V12
 
Hahahha bra där, riktigt snyggt golv, kul att att säger v 12 då jag flyttade fram min leverans till v12 också
 
Hus tomte
F Freper skrev:
Hahahha bra där, riktigt snyggt golv, kul att att säger v 12 då jag flyttade fram min leverans till v12 också
Sjukt snyggt
Alla andra golv kändes lite bleka
 
  • Gilla
Freper
  • Laddar…
F Freper skrev:
Hej,
Jag och sambon ska byta golv hemma och är sugna på nån form av mörk parkett,

vi började googla och hittade en kandidat hos parkettbutik.se.
Så vi åkte dit och kikade och mer eller mindre bestämde oss för en modell , men när vi kom hem så insåg vi att dem har 2års garanti på just det golvet vi valt, (Slottplank oak xxl breeze) men liknande parkettgolv av mer eller mindre samma modell har 10år produkt garanti och 30års slitage garanti fast en annan ytbehandling,

de kontra 2 år är rätt så stor skillnad?

nån som har erfarenhet av butiken, eventuellt golvet i fråga? Bör man tänka en extra gång gällande garantier osv?
Tacksam för svar,

golvet kostar 800/m2

Mvh Fredrik.

Hej Fredrik

en liten återkoppling från från oss på Parkettbutiken
En generell korrigering hos oss gällande Barth Slottsplank
Alla golven har 12 års funktions garanti från tillverkaren
När det gäller oljade golv har ingen tillverkare slitgaranti
Utan det gäller bara golv med lackad yta.

välkommen tillbaka till oss så berättar vi gärna mer

Parkettbutiken Lilla Essingen
 
  • Gilla
Linda Wiveka Olsson
  • Laddar…
Hus tomte
Planen e att börja lägga i helgen om inget skiter sej som vanligt.
Börjat lägga gipset nu å hoppas ja hinner börja me golvet innan söndag

70kvm men ingen fyrkant :sweat:

Mer som ett litet bakvänt g typ

kommer köra me grålumppapp
 
Hej.
Hur gick det med era slottsplank?
Vi sitter med liknande funderingar och när jag söker runt lite så dyker den här gamla tråden upp.
Vore skoj med lite uppdatering.

Med vänlig hälsning, Stefan.
 
Hus tomte
Klart nöjd på kvaliten
Närbild på ett nylagt trägolv med synliga ådringar och sömmar i färgnyanser av brunt. Golvet verkar vara i hög kvalitet och kommenteras som behagligt att gå på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på nylagt trägolv med bruna plankor och tydlig ådring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte kallt att gå på heller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.