Hejsan!

Datorstolen har nött upp en cirkel i mitt trägolv,
någon som har tips på vad jag kan göra för att åtgärda dett?

Mvh!
 
  • Slitaget på trägolvet som bildar en cirkel orsakad av användning av datorstol.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Slitmarks cirkel på trägolv orsakad av användning av datorstol.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Slitet trägolv med synlig cirkel efter användning av datorstol.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Slipa eller byta.
Vilket som är rimligast beror på vad det är för golv. Jag tycker det ser ut att vara slipbart, men det är svårt att avgöra på bilderna. Du behöver nog plocka bort en golvlist för att se bättre hur det ser ut. Golvlisterna behöver ändå bort oavsett vilken lösning du väljer (det går såklart att slipa med listerna kvar, men det blir fult).

En annan lösning är att lägga en matta över. Det beror på din situation.
 
Ok, slipa och lacka är mitt enda alternativ här. Vet dock inte vad för lack osv jag ska använda?
Är en hyreslägenhet som jag ska flytta ut ur och vill försöka sminka över så jag slipper stå för nytt golvbyte sen.

Golvlist? Vill bara sminka över den akuta ytan.
 
Du vill bara lacka om den slitna kvadratmetern? Det kommer aldrig bli snyggt. Det kommer se ut som att någon nött ut en fläck på golvet och sedan försökt sminka över för att slippa stå för ett nytt golvbyte. Möjligtvis att en rutinerad golvslipare (dvs som gör det yrkesmässigt) kan hitta en lack som matchar resten av golvet, men jag är skeptisk.

Du får nog ta det där som läropengar. Ett golvskydd på IKEA kostar 349 kronor. Köp ett sådant till nästa lägenhet.
 
  • Gilla
tank77
  • Laddar…
Det var lite så jag tänkte och tänkte de kanske fanns en mirakelkur men det är lite som du säger..

Uppriktigt sagt, läropengar.. yes det är lite i den sinnestämningen jag redan går i:) Skaffade ett golvskydd, men allt för sent!
 
  • Gilla
PatrikJo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.