Var slipar man sågklingor i sthlm till bra pris?
Vad är bra pris?

Eller är det bara att hosta upp plånkan och köpa nya ??? ???
 
Nej! Köp inga nya, de flesta går att slipa och t.o.m. ersätta skadade/förlorade tänder.

Jag använder lokala brädgården (Tumba Brädgård), de har en person som hämtar/lämnar 1/vecka. Kostar 1/5 av vad en ny klinga kostar :D
 
nån med nåt ställe norr om stockholm?

har köpt en extra klinga till min 707, så man har en då den andra är på slipning... men måste ju då få iväg den gamla på slipning ;D
 
nån som har koll på nått söder om stockholm? :)
 
kolla med sågverk eller snickerier i er närhet dom vet.
 
Oskar skrev:
nån som har koll på nått söder om stockholm? :)
Tumba är söder om stockholm :D
 
  • Gilla
Lady Driv
  • Laddar…
Jag slipar mina klingor hos Flinks Järn AB Storsätragr. 12 Sätra
Det är en yrkesbutik för företagsförsäljning men du kanske har någon vän som är egenföretagare som kan skapa ett konto som du sedan använder för kontantköp i butiken eller faktura om ni är så goda vänner.
Är det du aktiv i en förening så funkar det också.
Det en stor och välsorterad butik med kunnig personal. Här hittar du också verktyg som du inte visste att du behövde.
Enligt uppgift så förmedlar dom slipningen som en service för sina kunder till självkostnadspris. Jag betalade lite under 400kr /inkl moms för 3 st 250 m.m. klingor. Det här var för ett år sedan.
 
Jag slipar mina klingor hos Flinks Järn AB Storsätragr. 12 Sätra (har även butik vid Hornsberg) Det är en yrkesbutik för företagsförsäljning men du kanske har någon vän som är egenföretagare som kan skapa ett konto som du sedan använder för kontantköp i butiken eller faktura om ni är så goda vänner.
Är det du aktiv i en förening så funkar det också.
Det en stor och välsorterad butik med kunnig personal. Här hittar du också verktyg som du inte visste att du behövde.
Enligt uppgift så förmedlar dom slipningen som en service för sina kunder till självkostnadspris. Jag betalade lite under 400kr /inkl moms för 3 st 250 m.m. klingor. Det här var för ett år sedan. Det är möjligt at det finns fler yrkesbutiker som tillämpar självkostnadspris.
 
kolla med butiken i solna som säljer dewalt, bosch m.m.
minns dessvärre inte vad den heter, men den ligger på vägen mellan solna c och ks. Gatan är Industrivägen.

de heter Stimus elverktyg.
enl eniro:

--------------------------------------------------------------------------------

Stimus Elverktyg AB - Stockholm
Tel. 08-27 77 80
Industriv. 10 A, Box 1485, 17128 SOLNA · Karta
Auktoriserad försäljning, reparation och garantiservice av el-verktyg till byggbranschen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.