Halloj!

Funderar på att köpa en slipmaskin och vill nu ta hjälp av alla experter som antagligen vet mer än jag om vad som är bra/dålilgt.

Har sneglat lite på B&D Sandstorm, mest för att den har så många utbytbar slipplattor vilket jag tror kan var bra. Har förståt att effekten inte är så bra vilket har hämmat mitt ha-begär lite.

Användningsområdena skulle kunna vara; möbler, fönster, lister m.m.

Vad säger forumet, är det no-no till B&D? Vilken är att föredra? Räcker det med endast en, rund slipplatta? ???
 
JAg har en Metabo slipmaskin, fungerar mycket bra, dock är den, som alla andra elektriska maskiner, väldigt tung att jobba med...
Har du en bra kompressor, så köp en luftdriven, kostar bra med stålar, men en sån kan man jobba med en hel dag utan att bli trött i armar och händer, vibrerar inte lika mycket heller...

jag har även en billig maskin, från ÖB/Rusta/silvan eller vart det nu var ifrån, den kostade 2-300 och fungerar faktiskt ganska bra!
dock bör man ha hörselskydd när man använder den..
:)

när jag slipar använder jag slipkloss VÄLDIGT mycket, speciellt om det är viktigt att det blir helt plant, såsom bilplåt...

Snickerier är det ju inte lika noga med....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.