jag har funderat ett tag nu på att köpa en väggslipgiraff av märket flex..är det någon som vet vad den kostar samt om den är bra..sparar man mycket tid vid bredspackling av väggar??
 
Köpa? Den går ju att hyra hyffsat billigt på t.ex Cramo!

Nåja, jag hade inte klarat mig utan den när tak/väggar skulle slipas. Grymt bra och kopplar du till grovdammsugaren (glöm ej påse) så blir det nästan dammfritt också ;)
 
hyra...ja.. det är bara så att min största hobby är att köpa verktyg så jag vill gärna äga en själv..

hittar bara ingen prislista på nätet..

:p
 
ikeahantverkaren skrev:
...hittar bara ingen prislista på nätet..

:p
Är nog för att den är så där snuskigt dyr så det skulle skrämma bort alla; Först skapas ett behov sedan kommer stöten i plånisen...
 
Priset ligger på ca 12000SEK i Tyskland inklusive sugare. 8000 utan sugaren... Nog för att jag är verktygstokig men inte så tokig :surprised:... Det är ju bara en slipmaskin..
 
hmmm....ja det låter ju saftigt men med tanke på att jag har 30 år till pension så kanske jag kan spara lite på ryggen och lungorna med en sådan..många väggar
kvar att slipa åt folk..fast det lät ju ganska mycket..kanske finns andra märken snart som pressar ner priset lite. :)
 
Slipar man å yrkets vägnar så är det ju en annan sak... då skulle jag nog inte tveka. Tekniken såg dammfri ut. Fast nackspärra kommer man nog inte undan, titta uppåt måste du ju iallafall..
 
;)jo...kanske kan montera en liten sminkspegel på ölmagen..så man slipper nackspärren :D
 
Nu blir jag lite nyfiken,

Vad är en slipgiraff?
Hur fungerar den?
 
Jag såg nåt pris i en Caparolbutik på ca 14 tusen tror jag.... :surprised:


/ PJ
 
Tur man har en släkting som är Flexåterförsäljare....
Flex power! Jag tror att detta är ett verktyg som du kan
förhandla priset ganska mycket på, ring och pruta.

Har hört att vissa byggare har 50% rabatt på Hilti bla.
De lirar ju liknande prisklasser. Så de har nog fina
marginaler.

Lycka till / Thrax
 
ikeahantverkaren skrev:
annars är det ju slipkloss på pinne som man får slita med..och damm som yr runt i hela huset.
Usch, nu får jag obehagliga flashbacks från vårat 32 m2 stora trätak i vardagsrummet som jag spacklade, slipade och målade i somras. Äkta grisjobb... men nu är det ju gjort  ;D

// Lidman
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.