Hej!

Har dålig koll på vilka golv som går att slipa. Se bifogat på det jag har. Skulle vilja slipa och sen på med hårdvaxolja. Vad tror ni?

Om görbart, gör jag det själv eller vill man ta in någon för det? Svårt att få bra? Tänkte isåfall hyra maskin på ramirent eller liknande.
Yta på totalt 16 kvm. Ska byta socklar å måla väggar (först tänkte jag).
 
  • Trägolv, delvis repigt, två personers fötter i bildens nedre hörn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
O
Svårt att svara på med endast denna bild, finns golv med väldigt tunnt faner men de flesta tror jag ligger på ca 3 till 4mm och de går att slipa ett par ggr.
Kan du se hur tjock översta faner lagret är, tex vid någon tröskel?
 
Jag ska kolla och återkommer, tack!
 
O OMathson skrev:
Svårt att svara på med endast denna bild, finns golv med väldigt tunnt faner men de flesta tror jag ligger på ca 3 till 4mm och de går att slipa ett par ggr.
Kan du se hur tjock översta faner lagret är, tex vid någon tröskel?
Ger detta bättre uppfattning?
 
  • Hörn bakom möbler med kablar, träkloss, parkettgolv, damm och några små skräppartiklar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Man kan väl ana att det är slitskikt där på ca 4mm så det är slipbart.
 
  • Gilla
tank77
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Man kan väl ana att det är slitskikt där på ca 4mm så det är slipbart.
Då blir jag väldigt glad. Jag ska mäta mörka delen men vad går gränsen skulle du säga? Minst 3 mm?
 
Samt!

Gör jag detta själv eller bör jag ta hjälp av någon?
 
C cpt skrev:
Samt!

Gör jag detta själv eller bör jag ta hjälp av någon?
Gör man fel kan det vara kört, så läs på ordentligt så borde det gå. Det lär ju inte behöva slipas med grövsta pappret. Slipa innan socklarna kommer på plats så blir det slipat hela vägen
 
  • Gilla
OMathson
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
Gör man fel kan det vara kört, så läs på ordentligt så borde det gå. Det lär ju inte behöva slipas med grövsta pappret. Slipa innan socklarna kommer på plats så blir det slipat hela vägen
Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.