Glad i hågen efter att ha köpt en ny excenterslip så råkade jag slipa ner lite för mycket på ett ställe på dörren. Dörren är tung som blyu så jag trodde att det var ett och samma träslag rakt igenom, men det verkar vara någon sorts teak-fanér eller liknande.

När dörren nu är oljad så är det inte särskilt snyggt där fanéren är bortslipad. Har ni några tips på vad man kan göra nu för att det ska bli snyggt igen?

En annan fråga:
Jag har bara hunnit olja en gång och har då använt Teak-olja. Är det OK eller bör man använda någon sorts Hårdvaxolja istället (ex. Osmo hårdvaxolja)?


SlipadDörr2.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


SlipadDörr.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Åh, vilken otur! Förstår din ångest!
Jag är verkligen ingen expert, men min första tanke är om man kan dutta en grund med någon färg (bets?) och sen ta en riktigt tunn konstnärspensel och måla dit ny ådring?
 
Mmm, riktigt trist är vad det är. Det tog ju några timmar att slipa och fixa... Så nu går tankarna från bets + rita i ådring till köpa en tunn fanerbit och limma dit alt. sätta dit ett klistermärke...

Snyggt är det iaf inte... :(
 
Skaffa larm och sätt dekalen där :)
 
  • Gilla
Solute1
  • Laddar…
Råkade göra samma sak på ett skrivbord av ek som jag trodde var genomgående, målade skivan istället men blir nog mindre bra på en dörr. Larmdekalen lät ju jättesmart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.