Hej
Behöver måla undertaket som sitter under takfoten
Men det är en himla obekväm arbetsställning och känns inte som jag har någon lycka med verktygen.

Provar först med vanlig skrapa, men det är svårt att använda den effektivt i den här vinkeln
Sen har jag provat med både excenterslip och planslip men det krävs så mycket tryck för att få dom att ta, och den muskelkraften har jag inte för att kunna göra hela huset

Funderar på om en elhyvel hade funkat bra här?
Slitet undertak på hus med takfot och tegelvägg. Fixeringar och betongtak synliga från en obekväm vinkel som svår att arbeta i.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slitet undertak under takfot på tegelhus med synliga sprickor och skador i träet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på undertak under takfot med flagnande färg och smutsfläckar, vid en vägg av röda tegelstenar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Totte_S
Ett multiverktyg med skrapa kanske kan vara något. Elhyvel funkar inte så bra där.
 
Totte_S Totte_S skrev:
Ett multiverktyg med skrapa kanske kan vara något. Elhyvel funkar inte så bra där.
Har ett multiverktyg men har inte koll på exakt vad alla tillbehören är till för, haha
Exakt vilket munstycke tänker du?
 
S
En giraffslip är det du behöver.
 
Redigerat:
  • Haha
Rejäl
  • Laddar…
Skrapa tvätta och måla.... varför slipa så mycket?
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Totte_S
N naikon skrev:
Har ett multiverktyg men har inte koll på exakt vad alla tillbehören är till för, haha
Exakt vilket munstycke tänker du?
Jag har inget multiverktyg så jag har inte koll, men har sett att det finns skrapor.
Men som plåtrickard skriver så är nog tvätta med fasadtvätt nr 1, sedan handskrapa bort löst sittande. Sedan ser du om det gått på djupet.
En bra handskrapa är Bacho/Sandvik 665.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.