Hej!

Fick lite feeling och tänkte börja slipa det lackade innertaket på stugan inför lite målning.

Vad jag läst mig till så är ett 180-papper lagom och man behöver inte ta särskilt mycket för att färgen skall fästa bra.

Drog fram giraffen med 150-papper och började köra igång, men resultatet lämnar en del att önska enligt mig. Testade gå ner till 80-papper och körde vidare, men det är väl så ojämnt att resultatet blir därefter.

Har jag redan nu slipat för mycket där det är trärent eller ska jag byta till mindre handjagare och fortsätta eftersom 225-plattan på giraffen inte hanterar det ojämna taket så bra?

Grått nytt hår förresten!

Ett lackat innertak av trä under slipning, med synliga ojämnheter och slipspår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M MLindstrom skrev:
Hej!

Fick lite feeling och tänkte börja slipa det lackade innertaket på stugan inför lite målning.

Vad jag läst mig till så är ett 180-papper lagom och man behöver inte ta särskilt mycket för att färgen skall fästa bra.

Drog fram giraffen med 150-papper och började köra igång, men resultatet lämnar en del att önska enligt mig. Testade gå ner till 80-papper och körde vidare, men det är väl så ojämnt att resultatet blir därefter.

Har jag redan nu slipat för mycket där det är trärent eller ska jag byta till mindre handjagare och fortsätta eftersom 225-plattan på giraffen inte hanterar det ojämna taket så bra?

Grått nytt hår förresten!

[bild]
Hur gick det? Hur blev resultatet?
 
Klodsmajor Klodsmajor skrev:
Hur gick det? Hur blev resultatet?
Resultatet blev väl bra, sprutade det med en panelgrund två gånger och någon annan takfärg efter det.

I köket så slipade jag ingenting, körde på kvistlack överallt i stället och sen takfärg på det. Ser ingen skillnad än så länge i alla fall.

Vit vägg med vertikala paneler bredvid en vit dörr med mönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Klodsmajor
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.