Hej!

Har en relativt stor trall runt min pool med några år på nacken, skall riva staket runt trallen samt bygga nytt. Så min tanke när det befintliga staket skall bort passa på att slipa samt fräscha upp trallen.

Trallen ser i dagsläget ut såhär:
Äldre trall med synliga slitage runt en pool, intill ett gult och grått staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och mitt mål efter att slipat samt behandlat denna få intrycket av ny impregnerat trä eftersom det nya staketet runt trallen kommer bli impregnerat.

Hur ska jag gå tillväga? Kommer hyra en stor golvslip för att slipa ner det befintliga.

Nått i denna stil:
Slitet trädäck med synliga åldertecken inför planerad slipning och renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Äldre trallvirke runt pool med synliga skruvhuvuden, behöver slipning och uppfräschning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag skulle nog vänt på den om den var skruvad. Och såpat.

min trall längst ner på bild var 30 år. Den bredare är 2 år. Jag högtryckstvättade och såpade den men det var skitjobbigt att få den ren men inte sabba trät.
 
  • En trall vid en sjö med en nyare bred träplanka och äldre smalare plankor, några sittbänkar och ett träd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
AzP
  • Laddar…
P Petteri Koste skrev:
Jag skulle nog vänt på den om den var skruvad. Och såpat.

min trall längst ner på bild var 30 år. Den bredare är 2 år. Jag högtryckstvättade och såpade den men det var skitjobbigt att få den ren men inte sabba trät.
Trädäck med slingrande sladdar och skogsbacke med blått byggställning och björkträd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P Petteri Koste skrev:
Jag skulle nog vänt på den om den var skruvad. Och såpat.

min trall längst ner på bild var 30 år. Den bredare är 2 år. Jag högtryckstvättade och såpade den men det var skitjobbigt att få den ren men inte sabba trät.

Bra idé! Dock lossat några brädor då jag behövde det för att kunna plocka ned de befintliga staketet. Och ser ut som tidigare ägare behandlat med nått mörkt pigment. Så ”runnit” ned och fläckat undersidan. Ska plocka bort lite fler brädor och kolla. Bra tips
 
Kolla om de lagt dem sur gubbe så att det inte samlas vatten på dem vid vändning. De är säkert oljade men det går ju ev slipa lokalt i skarvarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.