P
Hinner jag det? Börjar bli tight att få klart sovrummet i tid innan nya sängen kommer. Ca 15 kvm furugolv som ska slipas och behandlas med Osmo hårdbaxolja helgen innan sängen dyker upp.

Har dessutom aldrig hållit i en golvslip.
 
Redigerat:
Det tar några timmar att slipa. Jag har bara slipat om gammalt brädegolv. Tror jag tog 40 papper först och därefter ngt betydligt finare. Men det reser sig väl när du har oljat? Jag tog och handslipade ner det efter första oljningen. Men du lär få jobba på bra i morgon om du ska hinna. Frågan är om det hinner torka. Lite tvivlande på det.

Lycka till!
 
P
Blir först om 3 helger då jag först ska gipsa klart väggarna. Spackla slipa och måla men vi får se.
 
Nej, oljan tar 24 timmar för att härda och golvet måste oljas två gånger.
 
P
Ok men om jag slipar på lördagen och oljar 1a varvet så kan jag lägga 2a varvet söndags kvällen och då borde det väl vara torrt nog för att ställa upp sängarna tisdag/onsdag ?
 
  • Gilla
Ragnar_AT
  • Laddar…
P
Det gick ju bra.
 
  • Golvslipningsmaskin och dammsugare i ett tomt rum med nyslipat trägolv och vita väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat rum med nytt slipat trägolv, väggspackel och slipmaskiner som visar pågående arbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyrenoverat rum med träpanel på väggar och tak samt ett fönster med persienn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
Åt rätt håll då
 
  • Nyinstallerat ljust trägolv i ett tomt rum med radiator under fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Snyggt det blev! Grattis till ett bra resultat!:)
 
  • Gilla
Peter_K
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.