Hej, vad skulle ni tipsa om att använda att rugga upp slipa denna yta för att förbereda klinker läggning? Sen är det en uppgjuten kant som jag förmodligen får måla då den är stenhård, försökte att bila bort med borrhammare men satan vad hård den var så skiter i den.
Hörnet av ett betonggolv och en vägg med grov yta och rester efter borrning; området ska förberedas för klinkerläggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Betonggolv och vägg med en upphöjd kant och synliga rester av bilning, i förberedelse för klinkerläggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om du gillar damm: Vinkelslip
Om du inte gillar damm: Flex betongslip & dammsugare

Hade ett precis likadant golv i min tvättstuga, jag valde första alternativet av ren snålhet. Efter jobbet var färdigt köpte jag en flex betongslip för det ville jag inte vara med om fler gånger.
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
En fattigmansbetongfräs fungerar överraskande bra, sök här på forumet så finns det bra byggbeskrivningar.
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
En sån här skulle man ha..såg smidig ut :Dslipa krypa på golvet samt ställa höjd.
Person använder en mobil sågbock för att hålla en cirkelsåg, för arbete stående istället för att krypa på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Denna såg även smidig ut..
Sugskydd med borstar för vinkelslip, svart och gul, visas på en webbshoppsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
En sån här skulle man ha..såg smidig ut :Dslipa krypa på golvet samt ställa höjd.
[bild]
Har två sådana om nån är intresserad dock utan maskiner
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Har två sådana om nån är intresserad dock utan maskiner
Vad har du fått tag i dem?
 
Hos tillverkaren såklart
 
Finns lite blandat av prylar för den typen av arbeten
 
Scanmaskin har byggt dessa är nog inte så vanliga
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.