Jag ska slipa om mitt golv hemma och funderar på om någon har några erfarenheter. Ska man slipa själv? Blir det bra? Ska man använda sig av prisförfrågningssajterna på nätet om man ska anlita ett företag?

Tacksam för svar.

Niklas
 
Skulle vilja säga att det beror på - Jag slipade tre golv hemma själv. Hyrde maskin, köpte papper och nötte på. Tycker att det var kul men segt stundtals, räknade ihop kostnad för papper, bets, lack, hyra osv och kan inte påstå att det var en billig historia - När det då kom till ekparketten i V-rummet så vågade jag faktiskt inte slipa själv utan ringde en större firma här i huvudstaden. De övriga golven är massiva furuplank så man har ju lite marginal om man misslyckas.. :)
Dom kom på morgonen, slipade, lackade tre varv och var borta strax efter middagen var klar. Perfekt resultat. efter ROT ca 3000:- om jag nu inte minns helt fel. Klart prisvärt i sammanhanget... Så Nej, jag kommer inte att slipa själv igen.
 
Klart att du skall använda dig av dessa siterna. De kostar inget och de erbjudandena du får är inte bindande... :)
Övervägde själv om jag skulle lägga ut för att få golvet slipat med en gång eller om jag skulle hyra en maskin själv först.
Slutade med att jag lejde bort jobbet utan att först lägga ut en massa pengar på hyrmaskiner. Ett beslut som för min del är helt rätt, även om det sänker skrytfaktorn något... :)
 
Enligt min erfarenhet kostar det c:a hälften att göra det själv. Sen är det upp till en själv att avgöra vad två dagars eget arbete är värt. Mitt golv på v:a 32 m2 fick jag offert på c:a 10.000 kr (inkl allt). Att göra det själv kostade c:a 5.000 kr.

Men då hyrde jag det stans dyraste slipmaskin (EDGE), proffsmaskiner till inoljningen och de dyraste golvprodukterna som gick att hitta. Och det blev hur bra som helst fast jag inte visste något när jag började.
 
  • Gilla
Dagwood
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.